رقابت خواهر و برادرها چیز جدیدی نیست و معمولا این بچه‌های بزرگ‌تر هستند که خواهر و برادرهای کوچک‌تر خود را دست‌کم می‌گیرند. اما یک تحقیق جدید نشان می‌دهد بچه‌های کوچک‌تر حداقل درزمینه سلامت، دست بالاتر را دارند.
کد خبر: ۹۵۱۸۹۸

این تحقیق جدید که توسط محققان سوئدی انجام شد و طی آن محققان موسسه کارولینسکای سوئد اطلاعات به دست آمده از 300 هزار کودکی که در فاصله سال‌های 1996 و 2002 به دنیا آمده بودند را مورد بررسی قرار دادند، نشان داد احتمال کمی وجود دارد که بچه‌های کوچک‌تر به آسم یا التهاب لوزه و حتی سرماخوردگی دچار شوند.

همچنین براساس این یافته‌ها، احتمال این که تک‌فرزندها به بیماری‌های مزمن ریه مبتلا شوند بیشتر از همه بچه‌هایی است که دارای خواهر و برادر هستند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع‌1 و بیماری بیش‌فعالی برای خواهر و برادرها یکسان است، اما احتمال ابتلای تک‌فرزندها به این بیماری‌ها بیشتر است. این محققان مدعی شدند فرزندان اول و تک‌فرزندها برای ابتلا به التهابات تنفسی شانس یکسانی دارند. محققان براین باور هستند که کمتر به بیماری دچار شدن فرزندان کوچک‌تر می‌تواند به این دلیل باشد که مادران در اولین بارداری خود توصیه‌های پزشکی بیشتری را به کار می‌بندند. تفاوت‌ها همچنین می‌تواند ناشی از تفاوت میزان باکتری‌ها و ویروس‌هایی باشد که بچه‌ها در دوران جنینی در معرض آنها قرار می‌گیرند. در واقع، محققان پی برده‌اند احتمال ابتلای تک‌فرزندها به آسم، انواع دیابت و بیش فعالی بیشتر از فرزندان ارشد خانواده است، اما تفاوتی میان ابتلا به التهابات تنفسی میان آنها وجود ندارد.

منبع: healthmedicinet.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها