مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت وگو با جام جم آنلاین:

تعطیلات زمستانی امسال اجرایی نمی شود

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: طرح تعطیلات زمستانی همچنان در دستور کار سازمان محیط زیست کشور قرار دارد و پس از بررسی کامل به مجلس ارائه خواهد شد .لذا قطعا در سال جاری تحصیلی اجرا نمی شود.
کد خبر: ۹۴۹۵۶۵
تعطیلات زمستانی امسال اجرایی نمی شود

محمد هادی حیدرزاده در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود:از آنجا که ما هرساله در یک برهه از سال یعنی اواخر آذر و اوایل دی شاهد وارونگی دما هستیم. لذا سازمان محیط زیست طرح تعطیلات زمستانی را مطرح ساخت تا به جای اینکه هر روز کمیته اضطرار تشکیل وتصمیم گرفته شود که مدارس را تعطیل کنیم یا نه ،به یک باره با تعطیلات زمستانی مانع افزایش الودگی هوا شویم .واز سوی دیگر شروع مدارس نیز به جای اول مهر از اواسط شهریور ماه باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که شاید در این زمان آلودگی هوا رخ ندهدگفت:آنچه که در این زمان (اواخر آذر و اوایل دی )اتفاق می افتد بحث وارونگی دماست که بر اساس سوابق سالهای گذشته ،هرساله رخ داده و حتی تعداد روزهای آن نیز درحال افزایش است.

وی افزود:البته این طرح کلید کاهش آلودگی هوا نیست بلکه فقط مانع قرار گرفتن دانش آموزان در هوای آلوده می شود . راهکار اصلی قانونی شدن برنامه جامع کاهش آلودگی هوا از سوی مجلس است .

حیدرزاده در باره لایحه هوای پاک که قرار است این هفته در دستورکار مجلس قرار گیرد گفت:ما برای اینکه دستگاهها ونهادهای مختلف را به اجرای این طرح مکلف کنیم نیاز داریم تا مجلس آن را قانونی کند چنانچه در هفته جاری لایحه هوای پاک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شود ما در نیمه دوم سال جاری که با وارونگی دما مواجه هستیم از قانونی برخوردار خواهیم شد که تکالیف دستگاه‌های مختلف را روشن کرده و با استفاده از این قانون، اثرات اصلاحی کاهش آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ع
-
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۰
هنوز مدرسه ها باز نشده اند اینها بفكر تعطیلی اند .بعدا می خواهند این بچه ها پرتلاش و فعال بار بیایند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها