سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه گفت: تلاش کرده‌ایم به هر میزان که می‌شود از جمعیت کیفری کاسته شود و در سال‌های اخیر چه با بردن لایحه به مجلس، چه استقبال از طرح‌های مجلس و چه از طریق دستورالعمل‌هایی که در این رابطه تنظیم شده است، در این مسیر حرکت کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۴۶۹۸۲

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری با اشاره به بخش‌هایی از شرایط در نظر گرفته شده در بخشنامه جدید افزود: کسانی که از ده سال به بالا حبس داشته‌اند اگر نصف آن را متحمل شده باشند، می‌توانند از آزادی مشروط استفاده کنند. کسانی که متنبه شدند و توبه کردند و وجودشان در بیرون مضر نیست، اینها مشمول عفو قرار می‌گیرند که به مناسبت‌های مختلف عفو می‌شوند.

وی تصریح کرد: اقدام دیگری که در این دستورالعمل به دادستان‌ها تاکید شده، این است که تمهیداتی بیندیشند تا فردی که می‌خواهد کفیلش را معرفی کند این امکان را داشته باشد، می‌خواهد وثیقه معرفی کند، زمینه را فراهم کنند و اگر احیانا رفت در داخل زندان، زندان این امکان را فراهم کند شاید کسی بیش از یک بار نیاز به تماس داشته باشد.

حکم پرونده کرسنت قطعی شده

محسنی‌اژه‌ای در رابطه با آخرین وضعیت پرونده کرسنت و محکومیت ایران در دیوان بین‌المللی لاهه و صدور حکم برای افراد حاضر در این پرونده گفت: این حکم بعد از اعاده دادرسی صادر شده، البته آنها درخواست اعمال ماده 477 را در این پرونده داده‌اند و به همین دلیل، اجرای این حکم آغاز نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها