پارسا پیروزفر، بهنوش بختیاری، سارا بهرامی، فریدون محرابی، فرزین صابونی، بهاره رهنما، نگار فروزنده و بازیگران خوب یک نمایش ایتالیایی این روزها در تئاتر روی صحنه بوده‌ و مخاطبان را به تماشای آثار نمایشی موفق دعوت می‌کنند؛ آثاری که می‌تواند بسیاری را به تئاتر علاقه‌مند کند.
کد خبر: ۹۴۶۳۷۲

به گزارش جام‌جم، شاید این روزها و با حال و هوایی که سالن‌های سینما به خود گرفته‌اند، اغلب مردم اوقات فراغتشان را پای تماشای فیلم‌های سینمایی تازه بنشینند، اما صحنه تئاتر هم این روزها حال و هوای خوبی دارد و نباید تماشای آثار ارزشمندی را که روی صحنه رفته‌اند، از دست داد.

البته صحنه تئاتر همیشه نسبت به موسیقی و سینما مخاطبان کمتری داشته و دارد، اما شک نکنید اگر تئاتری مناسب با سلیقه‌تان را انتخاب کرده باشید، صحنه تئاتر می‌تواند جادویتان کند و شما را به یک مخاطب دائمی این هنر تبدیل کند؛ آن هم در این روزهایی که چهره‌های شناخته شده بازیگری روی صحنه هستند، می‌توانید به بهانه حضور آنها آشتی با تئاتر را آغاز کرده و بلیت تئاتر مورد علاقه‌تان را تهیه کنید.

روزهای شلوغ تئاتر شهر

در تالار اصلی نیز نمایش «سه خواهر و دیگران» به نویسندگی و کارگردانی حمید امجد روزهای پایانی اجرای خود را پشت سر می‌گذارد و تا دوم مهر برای تماشای این نمایش فرصت دارید. افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبداللهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری، جمشید جهانزاده، مهدی بهرام‌بیگی، محمد زکی‌زاده، سیامک مولوی، آرمین اویس‌قرنی، امیربهادر کریمی، محمدرضا اسکندری، معین طاهری‌طاری و سعید قاسمی بازیگران این نمایش هستند.

در تالار چهارسو هم نمایش «اگر...» نوشته نیک‌پین، کارگردانی وحید رهبانی و بازی سارا بهرامی و وحید رهبانی تا روز چهارشنبه 31 شهریور در دو سئانس اجرا می‌شود.

نمایش «صبح بخیر» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی و با بازی کامبیز امینی، علی برجی، آذر سماواتی، شهرام مسعودی، آزیتا نوری‌وفا، بهار همتی و نگار همتی در تالار سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

«سپنج رنج و شکنج فرخنده» به‌نویسندگی محمود استاد محمد و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی هم تا دوم مهر به اجرای خود ادامه می‌دهد و نوشین حسن‌زاده، رویا فلاح، نازنین مهیمنی، شمسی صادقی و فریدون محرابی به عنوان بازیگر حضور دارند. البته مجموعه تئاتر شهر از فردا میزبان اجرای یک نمایش دیگر هم می‌شود و «روایت عاشقی» با حضور گروه تئاتر «زا» به سرپرستی بابک دقیقی است که روی صحنه می‌رود. حسین محمدآبادی، علی نفیسی، مهدی خسروی، رسول نیازی و سجاد امیر مجاهدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

ایرانشهرِ پر چهره

نمایش «ماتریوشکا» به کارگردانی و بازیگری پارسا پیروزفر از 15 شهریور اجرای عمومی خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است. نمایش ماتریوشکا براساس هشت داستان کوتاه از آنتون چخوف است که پارسا پیروزفر به‌تنهایی ایفاگر نقش تمام شخصیت‌های این اثر نمایشی است. این تئاتر که در اجراهای پیشین خود در لس‌آنجلس، سن‌دیه‌گو، برکلی، تورنتو، ونکوور و مونترآل مورد استقبال عموم قرار گرفته، مشتمل بر هشت اپیزود است.

نیما دهقان هم یکی از کارگردان‌های مطرح تئاتر است که بتازگی اجرای نمایش جاودانگی را آغاز کرده است. این نمایش اجرای خود را از یکشنبه 14 شهریور آغاز کرده و تنها فقط 21 اجرا دارد و تا 9 مهر روی صحنه است. نیما دهقان، فرزین صابونی، منوچهر شجاع، امیر اسمی، احسان خبری، سینا کنعانیان، اکبر سلمانی و فرشاد فزونی در این نمایش بازی می‌کنند.

«زنانی که به بزها خیره شدند» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی ایوب آقاخانی هم دیگر نمایشی است که این روزها در ایرانشهر روی صحنه رفته است. در نمایش جدید، ایوب آقاخانی در کنار بهاره رهنما و نگار فروزنده و البته خود آقاخانی بازی می‌کنند و ناصر طهماسب، دوبلور بازیگر و نویسنده که صدای جادویی‌اش یادآور نقش‌آفرینی بازیگران بزرگی مانند هارولد لوید، هنری فوندا، آنتونی پرکینز، جک نیکلسون و دیوید جانسون است، با صدایش گروه را همراهی می‌کند.

ناگفته نماند، نمایش «افسون معبد سوخته» نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی کیومرث مرادی هم از 13 مهر در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. پانته‌آ بهرام در این نمایش به بازی می‌پردازد.

چه خبر از تماشاخانه‌های خصوصی؟

تماشاخانه‌های خصوصی این روزها سراسر شهر را گرفته‌اند و اگر قرار باشد به همه آنها بپردازیم، باید چند صفحه‌ای از روزنامه را بگیریم! بنابراین به معرفی نمایش‌های شاخصی که در این سالن‌ها در حال اجراست، می‌پردازیم.

این روزها اولین نمایش رسمی بین‌المللی کمپانی تئاتر باران روی صحنه است. این نمایش که «20 هزار فرسنگ زیر دریا» نام دارد، کاری از تئاتر «پوتلج» ایتالیا به کارگردانی پینودی است که تاکنون در بیش از 27 کشور جهان اجرا شده و به عنوان تئاتر الگو با تمام تجهیزات خود در ایران به شکل سه‌بعدی به صحنه رفته است. این نمایش که قرار است در چند شب ابتدایی در دو نوبت اجرا شود تا دوم مهر در تماشاخانه باران روی صحنه خواهد بود. این نمایش به زبان ایتالیایی و با زیرنویس فارسی اجرا می‌شود و دانیلا ریگنولی، ناتالی منتا، ماکروس أکوان، لوکا دی توماسو و ایرنه روسیی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «سی مرغ» به کارگردانی جیران باریکانی این روزها در سالن استاد اکبر رادی خانه هنر در حال اجراست و مقبوله هاشمی، معصومه بهرامی، لیلا هاشمی، ریحانه هاشمی، رزیتا رضایی، حدیث رضایی، مبینا مطاعی و سونیتا پاکباز در آن بازی می‌کنند. این نمایش با اجرای موسیقی زنده همراه است و حمیدرضا منفرد، خواننده و نوازنده‌ سه‌تار و علی انوری، نوازنده، گروه نمایشی را همراهی می‌کنند. همچنین قطعه‌های چهارمضراب، آلبوم سازِ دستان از گروه موسیقی دستان، نه فرشته‌ام نه شیطان با صدای همایون شجریان، ساغر از آلبوم دریای بی‌پایان سالار عقیلی و... هم در این نمایش پخش می‌شود.

تماشاخانه پالیز هم این روزها میزبان «مکبث» با طراحی، کارگردانی و دراماتورژی رضا ثروتی است. پویا رادی، بهنام دارابی، نادر فلاح، مهدی محمدی، علی خسروجردی، نواب ثریا و عرفان چوخیده در این نمایش بازی می‌کنند و البته گروه نمایشی اعلام کرده‌اند دیدن این نمایش برای کودکان زیر 13 سال توصیه نمی‌شود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها