ماموریت ویژه افتخاری فاش شد

کسر قرارداد؛ نفر اول منصوریان!

پس از گذشت چند هفته از معرفی مدیرعامل جدید باشگاه استقلال، انگار ماموریت ویژه او آغاز شده است؛ کسر رقم قرارداد بازیکنان. همان سوژه‌ای که در آغازین روزهای نقل و انتقالات مدیریت سابق باشگاه را روی پل برد!
کد خبر: ۹۴۲۵۹۰

ابتدای فصل نقل و انتقالات امسال یعنی همزمان با روزهایی که هواداران آبی برای سرمربی جدید و محبوب تیم‌شان فرش قرمز پهن کرده بودند و علیرضا منصوریان با جذب ستاره‌های گرانقیمت یکی پس از دیگری سوغاتی‌های کوچ از نفت به استقلال را به هواداران آبی هدیه می‌کرد؛ بلند شدن صدای نارضایتی از وزارت ورزش و جوانان همه را شوک کرد.

وزارت‌نشینان و شخص محمود گودرزی به انتقاد از رویه استقلال در نقل و انتقالات پرداختند و گفته شد استقلال میلیاردی خرید کرده است! این موضوع هواداران استقلال را عصبانی کرد و انتقادهایی را متوجه وزارت ورزش.

ورود سجادی و اخراج افشارزاده

پس از چندی نصرالله سجادی معاون وزارت ورزش با هدف بررسی همین موضوع شخصا در دو باشگاه پرطرفدار پایتخت حضور یافت و بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال از سمتش برکنار شد و جای خود را به رضا افتخاری داد.

در چند هفته‌ای که از سرکار آمدن رضا افتخاری، مدیرعامل جدید باشگاه می‌گذرد، مشکلات مالی خیلی پررنگ بروز کرد و گفته شد باشگاه حتی برای خرید آب معدنی با مشکل مواجه شده است! باشگاهی که بر اساس لیستی که از قراردادهایش منتشر شده چندین و چند بازیکن میلیاردی دارد و وجود چنین مشکلات مالی زنگ خطر زودهنگام برای آن محسوب می‌شود.

در این شرایط حالا که تب جابه‌جایی مدیریتی باشگاه فروکش کرده و افکار عمومی متوجه بازی‌های تیم ملی است، افتخاری ماموریت ویژه خود را استارت زده است؛ کسر مبلغ قرارداد بازیکنان!

مدیرعامل استقلال در گفت‌وگو با شبکه ورزش با تایید این موضوع می‌گوید:هیچ چیزی بهتر از راستگویی نیست، در فوتسال هم که بودم مسائل و مشکلات داخلی را به بازیکنان و مربیان انتقال می‌دادم، اینجا هم با علیرضا منصوریان صحبت کردم و به او گفتم باید واقعیت‌ها را بگوییم.

در حالی که طبق قراردادها بتدریج باشگاه استقلال باید سرکیسه خالی خود را برای پرداخت درصدی از پول بازیکنان شل کند؛ اما باشگاه آهی در بساط ندارد. حرف‌های افتخاری بخوبی این موضوع را تایید می‌کند: در قراردادهایی که بسته شده، با چالش‌هایی روبه‌رو شده‌ایم؛ دخل و خرج ما با هم نمی‌خواند. بنابراین باید کاری کنیم که مدیون بازیکنان نشویم و شرایطی فراهم شود تا به تعهداتمان نسبت به بازیکنان عمل کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال به داستان کهنه این باشگاه اشاره کرد؛ طلبکاران سال‌های گذشته. او خاطر‌نشان می‌کند: متأسفانه قراردادهایی که در گذشته بسته شده است، اجرایی نشده‌ و انباشته شده است. در چند روزی که در باشگاه مستقر شده‌ام با مربیان و بازیکنانی مواجه شدم که دنبال حق و حقوقشان هستند و این اصلا خوب نیست.

پرهزینه‌ترین تیم با 17 میلیارد

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال با قرارداد یک میلیارد تومانی از جمله مربیان گرانقیمت لیگ شانزدهم محسوب می‌شود، آیا او در برابر این سیاست افتخاری مقاومت نمی‌کند؟ مدیرعامل استقلال در این خصوص می‌گوید:در این زمینه با منصوریان صحبت کرده و همه چیز را به او واگذار کردم. خود منصوریان گفت اولین کسی هستم که حاضرم قراردادم کسر شود. اگر شرایط باشگاه تغییر کرد، همه چیز قابل جبران خواهد بود، اما نباید طوری باشد که نتوانیم به تعهداتمان عمل کنیم.

باید دید مدیریت جدید باشگاه قادر خواهد بود بازیکنان را به کسر مبالغ قرارداد راضی کند و عنوان پرهزینه ترین تیم لیگ شانزدهم را با17 میلیارد تومان، از جلوی نام استقلال پاک کند؟

شایعه جدی در استقلال

با وجود مشکلات مالی که به آن پرداختیم در باشگاه استقلال دو جناح مخالف حضور دارند و این موضوع قابل تکذیب نیست. از مدتی قبل، توفیقی عضو هیات مدیره باشگاه این اختلاف را برملا کرد. بعد از حضور افتخاری در باشگاه به نظر می‌رسد قدرت به طور کامل به او رسیده و دیگر بعضی از اعضای هیات مدیره قدرت ندارند. مخالفان در استقلال حتی یارکشی کردند و به نظر می‌رسد در صورت ناکامی تیم پس از تعطیلات، این اختلاف‌ها علنی و علنی‌تر شود. افتخاری بتازگی در مصاحبه‌های مختلف بارها از منصوریان حمایت کرده اما خیلی‌ها منتظر هستند تا ببینند چه اتفاقی پس از بازی دربی رخ می‌دهد. هر چند فعلا بنا حمایت از منصوریان است، اما شنیده می‌شود گروه مخالف با ادامه کار این مربی پس از دربی، از همین حالا مذاکراتی را با یک مربی خارجی داشته است! آنها در واقع به این مربی که دراگان اسکوچیچ باشد، آماده‌باش داده‌اند و گفته‌اند در صورتی که منصوریان نتواند در بازی ماشین‌سازی و دربی موفق باشد، این مربی را کنار می‌گذارند و او را جانشینش می‌کنند. اسکوچیچ در ملوان مربی موفقی بود و سال گذشته در فولاد هم دو نیم فصل متفاوت داشت. او در نیم‌فصل اول بسیار بد کار کرد ولی در نیم‌فصل دوم نتایج نسبتا خوبی با این تیم اهوازی گرفت. پس از کناره‌گیری از فولاد، این مربی به کشورش بازگشت و از همان روزها شایعاتی درباره حضورش در استقلال مطرح بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها