رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به این‌‌که سهمیه حج تمتع ایران محفوظ می‌ماند درباره وضعیت زائران عتبات نیز گفت: تعداد متقاضیان سفر عتبات عالیات برای ایام اربعین روز به روز در حال افزایش است و از ابتدای گشایش سامانه سماح بیش از 100 هزار نفر تقاضای خود را ثبت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۳

وی ضمن ابراز امیدواری برای صدور روادید (ویزا) زائران در روزهای آتی تصریح کرد: وزارت کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین خواستار پیگیری معاونت کنسولی وزارت امور خارجه برای صدور هرچه سریعتر روادید شده است که پیگیری‌های لازم نیز در حال انجام است. رئیس سازمان حج و زیارت درباره هزینه صدور روادید (ویزا) برای زائران اربعین یادآور شد: هزینه صدور روادید موضوع حاکمیتی عراق است و آنها باید در این مورد تصمیم‌گیری کنند‌؛ روادید (ویزا) یکی از الزامات این سفر محسوب می‌شود و به‌عنوان گلوگاهی برای سامان‌دهی زائران اربعین حسینی است.

برگزاری جلسات پیگیری فاجعه منا در دادستانی

رئیس سازمان حج و زیارت درباره پیگیری‌های حقوقی فاجعه منا اظهار کرد: جلسات متعددی در دادستانی کشور و قوه قضائیه برگزار شده و وزارت خارجه نیز کارهایی انجام داده اما به‌دلیل قطع رابطه سیاسی با عربستان و این‌که عربستانی‌ها در کنوانسیون‌های حقوقی و قضایی دنیا عضو نیستند، کارهای حقوقی با کندی پیش رفته است که امیدواریم وزارت امور خارجه کشورمان نیز گزارش عملکرد خود را هرچه زودتر به مردم ارائه دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این پرسش که ثبت‌نام‌کنندگان مراسم حج چه وضعیتی در سال‌های آینده خواهند داشت، گفت: اعتقاد داریم که حج باید از روابط سیاسی دو کشور جدا باشد و این بنابر تأکیدات قرآن و خداوند حق همه مسلمانان است؛ قطعاً هیچ دولتی حق سلب حقوق شرعی مردم را ندارد.

اوحدی تصریح کرد: بنابراین امیدواریم شاهد تغییر رفتار دولتمردان عربستان باشیم و این حق مردم برای فریضه حج حفظ شود؛ یقیناً سهمیه زائران کشورمان که امسال از این حج محروم شدند بر اساس مصوبات سازمان همکاری‌های اسلامی محفوظ خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها