کشتی آزاد جوانان جهان- فرانسه؛

کسب 2 مدال طلا و یک نقره در چهار وزن نخست

آغاز رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان

تیم ایران در اندیشه درخشش چند باره

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در حالی از امروز در فرانسه آغاز می‌شود که تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران به عنوان قهرمان دوره‌های اخیر این رقابت‌ها برای دفاع از اقتدار خود روی تشک می‌رود.
کد خبر: ۹۴۰۳۸۳

جوانان آزادکار ایران در سه سال اخیر با مربیگری محمد طلایی حرف اول دنیای کشتی را زده‌اند؛ جوانانی که در رقابت‌های جهانی با درخشش کم‌نظیر خود همگان را حیرت‌زده و البته امیدوار به آینده کشتی کردند. حاصل قهرمانی‌های پیاپی این تیم ظهور نسل جدیدی برای کشتی ایران است که می‌تواند سال‌ها در دنیای کشتی افتخارآفرینی کند. خیلی راه دوری نمی‌رویم ستاره اول امروز کشتی ایران یعنی حسن یزدانی اگر در المپیک ریو با درخشش خیره‌کننده خود همه را انگشت به دهان کرد، از دل همین تیم جوانان متولد شد.

او در جهانی 2014 در زاگرب با همین اقتدار المپیکی، قهرمان جوانان جهان شد و نوید ظهور یک ستاره کم‌نظیر را در آسمان دنیای کشتی داد.

با این پیش‌زمینه مقتدرانه و درخشان محمد طلایی از امروز یک تیم دیگر را روی تشک رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان می‌فرستد. تیمی که باید از اقتدار خود دفاع کند. در جریان پیکارهای قهرمانی جوانان جهان که در فرانسه برگزار می‌شود، امروز کشتی‌گیران اوزان 50، 60، 74 و 96کیلو روی تشک می‌روند.

علیرضا گودرزی دارنده مدال نقره دوره گذشته این رقابت‌ها در 50 کیلو، پیمان بیابانی در 60، احمد بذری در 74 و حسین شهبازی در 96 کیلو نمایندگان ایران هستند که امروز روی تشک می‌روند.

همچنین فردا در پیکارهای چهار وزن دوم عرفان آئینی در 55 کیلو، سامان شجاعی در66 کیلو، ارشک محبی در 84 و امیررضا امیری در 120 کیلو به مصاف حریفان می‌روند.

بازگشت فرنگی‌کاران جوان به سکوی جهانی

هر چقدر جوانان آزادکار در سال‌های اخیر اوضاع و احوال خوبی در دنیای کشتی جهان داشته‌اند که فرنگی‌کاران جوان اوضاع خوبی نداشته‌اند به طوری که حاصل تلاش تیم ایران در دو دوره گذشته رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان قرار گرفتن در رده‌های هشتم و ششم این رقابت‌ها بوده است.

در چنین شرایطی در رقابت‌های فرانسه 2016 رضا سیمخواه شاگردانش را روی تشک فرستاد و سرانجام موفق شد با کسب دو مدال برنز و سه مقام پنجمی بعد از تیم‌های گرجستان و روسیه در رده سوم قرار گیرند.

نتیجه‌ای که می‌شود بازگشتی نسبتا امیدوارکننده به ریل موفقیت تلقی شود.

میثم دلخانی در 55 و آرمان علیزاده در 84 کیلو به مدال برنز دست یافتند و امین میرزازاده در 120، مراد الیاسی در 66 و مهدی محسن‌نژاد در 50 کیلو به عنوان پنجمی بسنده کردند.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها