نماینده مجلس سوریه با بیان اینکه تروریست‌های داعش شهر جرابلس در شمال حلب را به سفارش حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی خود ترک کردند گفت: ساکنان جرابلس خواهان تسلط مقتدرانه دولت سوریه و نه تروریست‌های ارتش آزاد بر این شهر هستند.
کد خبر: ۹۳۷۷۹۱
داعش به سفارش آنکارا «جرابلس» را ترک کرد

به گزارش جام جم آنلاین،«احمد مرعی»، نماینده پارلمان و عضو دفتر سیاسی حزب قومی اجتماعی سوریه در گفت‌وگو با فارس در دمشق اظهار داشت: ارتش ترکیه همچنان به بمباران مواضع کُردهای جدایی طلب موسوم به نیروهای سوریه دموکرات در نزدیکی جرابلس ادامه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه عملیات ترکیه در جرابلس از سر دلسوزی برای سوری‌ها نبوده و برای ممانعت از پیشروی کُردها به این منطقه انجام شده گفت: اهالی جرابلس که سال‌ها از دست گروه‌های تروریستی مورد حمایت جهانیان به رنج و ستوه آمده بودند هم اینک انتظاری از ترکیه ندارند که با بیرون کردن داعش، تروریسم خود را که موجب آوارگی اهالی جرابلس شد بر این شهر مسلط کند بلکه از ترکیه انتظار دارند که مرزهای خود را به روی سرازیر شدن تروریست‌ها به خاک سوریه ببندد.

نماینده سوری گفت: ناظران تحولات جرابلس می‌دانند که ترکیه از طریق کشاندن ارتش آزاد به آزادسازی این شهر به دنبال بهبود چهره تروریست‌هاست.

مرعی تاکید کرد: آنچه در جرابلس جریان داشت، یک نبرد واقعی نبود بلکه عقب‌نشینی داعش محسوب می‌شود و این نشانه ارتباط داعش با همه گردانندگان منطقه‌ای و بین المللی است و اینکه داعش به توصیه اجانب جرابلس را ترک کرد.

ترکیه هفته گذشته در عملیاتی تحت عنوان «سپر فرات» بدون هماهنگی با دولت دمشق، تعرض نظامی خود را به منطقه «جرابلس» در شمال سوریه آغاز کرد تا به این ترتیب علاوه بر بیرون راندن نیروهای داعش، مانع از تسلط نیروهای کُرد سوری بر منطقه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها