فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به کاهش 35درصدی سرقت در چهارماهه نخست امسال گفت: با فداکاری سرباز پلیس، زن جوان که قصد خودکشی روی ریل قطار را داشت، از تصمیم خود منصرف شد.
کد خبر: ۹۳۲۹۵۴
سرباز فداکار، ناجی زن جوان روی ریل قطار

به گزارش جام جم ، سردار علیرضا اکبرشاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:چند روز قبل ماموران گشت موتوری متوجه زن جوانی شدند که روی ریل قطار قدم می‌زد. آنها از او خواستند به خاطر خطر تصادف با قطار آنجا را ترک کند که مقاومت کرد. در ادامه با نزدیک شدن قطار، او روی ریل خوابید که تلاش ماموران برای بلند کردن او از روی ریل بی‌نتیجه ماند. سرباز جوان سپس به سمت قطار دوید و به لوکوموتیو ران هشدار داد و او قطار را قبل از برخورد با زن جوان متوقف کرد. در ادامه مشخص شد، زن جوان به دلیل مشکلات خانوادگی قصد خودکشی داشته است.

دزدی که شیفته گوشی بود

رئیس پلیس راه‌آهن کشور از دستگیری دزد گوشی مسافران خبر داد و گفت: این متهم با هوشیاری یکی از مسافران و اطلاع بموقع سرقت به پلیس، شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی از وی گوشی سرقتی کشف و متهم پس از اعتراف به هشت فقره دزدی، روانه زندان شد.

سارقان به جهانگردان دستبرد می‌زدند

اکبرشاهی تصریح کرد: در سه عملیات جداگانه سه سارق که از گردشگران خارجی سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

یکی از دزدان در قم با قمه از مسافران زورگیری می‌کرد. یکی از سارقان هم در تهران پول‌های مالباخته را در ظرف غذا مخفی کرده بود که با تیزهوشی مامور پلیس دستگیر شد.

دزدیدن خطرآفرین سنگ‌های ریل راه‌آهن

وی افزود: همچنین مرد راننده‌ای که در دو مرحله و هر بار دو تن از سنگ‌‌های مربوط به نگهداری ریل‌های قطار را دزدیده بود، در عملیات پلیسی دستگیر و سنگ‌ها پس از کشف به محل سرقت بازگردانده شد. گاهی سرقت حتی یک پیچ از مجموعه راه‌آهن می‌تواند خطری بزرگ را رقم بزند و باعث خروج قطار از ریل شود.

رازگشایی از باند سرقت‌های همه‌کاره

اکبرشاهی اضافه کرد: ماموران هنگام گشت شبانه در محوطه راه‌آهن تهران به دو مردکه در حال پرسه زدن مقابل خودروهای پارک شده بودند، مشکوک شدند و در جریان تعقیب و گریز یکی از آنها را دستگیر کردند. او در بازجویی‌ها اعتراف کرد با تشکیل باندی، به سرقت خودرو، وسایل داخل آن، خانه و مغازه‌ها در جنوب تهران اقدام می‌کرده است. در بازرسی از خانه او گوشی، تبلت، اثاثیه خانه، وسایل داخل خودرو، شناسنامه و کارت خودرو کشف شد.

در ادامه تحقیقات سه همدستش هم شناسایی و دستگیر شدند. متهمان به سرقت از 20 خانه اعتراف کردند.

آخر خط زن و مرد قاچاقچی

رئیس‌پلیس راه‌آهن کشور درباره دستگیری زن و مرد قاچاقچی هم گفت: زن قاچاقچی مسافر قطار زاهدان - تهران بود که از طریق شیوه بلع قصد انتقال سه کیلو مواد مخدر را به تهران داشت که شناسایی و دستگیر شد. حمل این مقدار موادمخدر خطرناک است و ماموران از طریق چهره‌زنی به او مشکوک شدند. همچنین مردی قاچاقچی که از مجرمان حرفه‌ای است، در راه‌آهن تهران دستگیر و 20 کیلو مواد مخدر از او کشف شد. این تبهکار برای این که ماموران به او شک نکنند، خود را به دیوانگی زده بود.

کاهش 35درصد سرقت

وی افزود: پلیس راه‌آهن کشور در 13 هزار کیلومتر از خطوط راه‌آهن ماموریت دارد و بیش از 130 کلانتری و 94 واحد عملیاتی در سراسر کشور داریم. در چهارماهه نخست امسال با اجرای طرح‌های مختلف پلیس راه‌آهن از جمله جمع‌آوری معتادان و افراد کارتن‌خواب در حاشیه ریل‌ها شاهد کاهش 35 درصدی سرقت در حوزه پلیس راه‌آهن کشور بودیم. در زمینه مقابله با کالای قاچاق در حوزه پلیس راه‌آهن نیز شاهد افزایش 65 درصدی ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده در حوزه پلیس راه‌آهن هستیم. اغلب اقلام کشف شده شامل لوازم آرایشی- بهداشتی، کامپیوتری، تلفن همراه و پوشاک بوده و در مسیرهای آذربایجان، جنوب، جنوب غرب و هرمزگان کشف شده‌اند. در زمینه موادمخدر نیز طی چهار ماه گذشته99 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر از جمله مواد مخدر سنتی داشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها