مواد نشاسته‌ای ازجمله نان و برنج جزو منابع انرژی محسوب می‌شوند و هر یک از مواد قندی ـ نشاسته‌ای حدود چهار کالری انرژی تولید می‌کند اما این به آن معنا نیست که به علت تولید کالری باید از برنامه غذایی حذف شوند، زیرا کالری برای فعالیت‌های حیاتی داخلی و نیز اعمال خارجی بدن هر فردی ضروری است.
کد خبر: ۹۳۲۴۶۹
آیا حذف نان و برنج به لاغری کمک می‌کند؟

به گزارش جام جم ، از طرفی دیگر، غذاهایی که حاوی نان یا برنج هستند ارزش سیری بالایی دارند و انسان تا مدتی پس از مصرف نان یا برنج، احساس گرسنگی نمی‌کند بنابراین حذف این مواد نشاسته‌ای مفید از برنامه غذایی باعث می‌شود شخص احساس گرسنگی مداوم داشته باشد و دچار دل‌ضعفه شود.

در نتیجه به خوردن مواد بدن ارزش غذایی (هله‌هوله!) پناه می‌برد. این مواد معمولا بسیار پرکالری و حاوی چربی، شیرینی یا نمک بالا هستند و چون ریزه‌خواری باعث پری معده نمی‌شود و به انسان احساس سیری نمی‌دهد، این ریزه‌خواری ادامه پیدا می‌کند و در نتیجه به چاقی منجر می‌شود.

از سوی دیگر، با احساس گرسنگی و دل‌ضعفه ناشی از حذف نان و برنج از برنامه غذایی، شخص دچار استرس می‌شود و پیامد استرس، پرخوری عصبی است.

ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
-
۰۴:۴۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
اینهمه صغرا كبرا چیدید كه چه بشود.یك نفر از چاقیش پیش دكتر مظاهری شكایت میكرد جواب شنید كه حتی اگر سالادتنها زیادبخورد ابلیمو چربی دارد وچاق میشود.4ماه المان بودیم فقط وفقط صبحها 2تا نان به اندازه یك كیك یزدی كوچك بما میدادند.

نیازمندی ها