رئیس جمهور دیشب اوج توانایی جوانان ایران اسلامی را در رسیدن به قلل مرتفع علم و فناوری به جهانیان اعلام کرد: «دسترسی جمهوری اسلامی ایران به چرخه تولید سوخت هسته ای».
کد خبر: ۹۲۹۳۲

دکتر احمدی نژاد اعلام کرد: ایران به مجموعه 8 کشور هسته ای جهان پیوست. وی دیروز در مشهدالرضا اعلام کرد در تاریخ 20 فروردین 85 با مجاهدت دانشمندان خلاق ایرانی و دعای ملت ایران چرخه تولید سوخت هسته ای در مقیاس آزمایشگاهی کامل شد تا ایران به کشورهای هسته ای جهان بپیوندد. احمدی نژاد گفت : دسترسی به چرخه تولید سوخت هسته ای مطالبه ملی همه ملت ایران است . رئیس جمهور گفت : این شروع پیشرفت ها و موفقیت های بزرگ و بزرگتر دیگر است . احمدی نژاد تصریح کرد: 20 فروردین در تاریخ ایران ثبت می شود و الهام بخش جوانان ایرانی خواهد بود. وی افزود: اعلام می کنم مجموعه فعالیت های هسته ای ، تحت نظارت کامل و کم سابقه آژانس بوده و خواهد بود و علاقه مندیم تحت نظر آژانس فعالیت خود را ادامه دهیم .رئیس جمهور تصریح کرد: براساس مقررات بین المللی ، مسیر خود را تا تولید صنعتی سوخت ادامه خواهیم داد. وی خاطرنشان کرد: پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی در خدمت صلح و آرامش و امنیت برای همسایگان و جهانیان بوده و خواهد بود.دکتر غلامرضا آقازاده ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در این مراسم نیز اعلام کرد: راه اندازی و نتیجه گیری از پایلوت و مراحل آزمایشی مجموعه نطنز و کسب دانش فنی و علمی آن مرز عبور از این دانش پیشرفته محسوب می شود. با همت متخصصان جوان و برجسته کشورمان در تاریخ 20 فروردین 1385 غنی سازی 3.5 درصد با موفقیت سپری شده است و مسیر را در جهت شروع در مقیاس صنعتی در جمهوری اسلامی ایران هموار نموده است و تلاش می شود برای ورود به این مرحله یک مجموعه کامل 3 هزار تایی سانتریفیوژ تا پایان امسال راه اندازی شود.وی از دانشمندان ، مهندسان و مدیران دست اندرکار تقدیر و تشکر کرد.

در حاشیه

- در این مراسم که در تالار بزرگ کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد ، اولین تولید کارخانه یو.سی.اف اصفهان شامل هگزافلوراید اورانیم ، (UF6) به قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اهدا شد تا در موزه آستان قدس رضوی نگهداری شود.
- پیش از سخنرانی رئیس جمهور در آیین نمادین ، 15 مرد با لباسهایی از همه اقوام ایرانی با ندای الله اکبر حرکات نمایشی انجام دادند.
- در پایان این مراسم که سفرای خارجی حضور داشتند رئیس جمهور با آنان مصافحه کرد.
- در این مراسم اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ، همه اعضای هیات دولت ، دبیر شورای نگهبان و تولیت آستان قدس رضوی و فرماندهان نیروهای نظامی و هنرمندان کشور حضور داشتند. این جلسه باشکوه بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت و خبرگزاری های جهان در خبر فوری اعلام می کردند: ایران به جمع 8 کشور هسته ای جهان پیوست . بسیاری از رسانه های دیداری نیز سخنان رئیس جمهور را به طور مستقیم پخش کردند.

دستیابی به چرخه کامل سوخت
هاشمی رفسنجانی: به تولید صنعتی 164 سانتریفوژ در نطنز دست یافتیم
وزیر امورخارجه فرانسه: برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای حق ایران است
احمدی نژاد: در مشهد خبر خوشی در خصوص انرژی هستهای خواهیم داد
سایر خبرها و گزارش ها
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها