یک شرکت خصوصی در ایالت فلوریدای آمریکا موفق شد از دولت آمریکا مجوز برای فرستادن یک فضاپیما به ماه دریافت کند.
کد خبر: ۹۲۸۶۹۲
نخستین شرکت خصوصی آمریکایی برای سفر به ماه مجوز گرفت

به گزارش جام جم آنلاین ، شرکت «مون اکسپرس» اولین شرکت خصوصی است که موفق شده از سازمان فدرال هوا-فضای آمریکا اجازه بگیرد تا در سال آینده مأموریتی به ماه داشته باشد.

به گفته باب ریچاردز، بنیانگزار و مدیر عامل این شرکت خصوصی، آنها تصمیم دارند تا در سال ۲۰۱۷ سفینه ای به اندازه یک چمدان را به مدت دو هفته به ماه بفرستد.

این سفینه که سفری یک طرفه به ماه خواهد داشت حاوی چند تست علمی خواهد بود و پس از فرود بر سطح ماه تصاویری از ماه را به زمین مخابره خواهد کرد.

تا کنون هیچ آژانس دولتی به عنوان ناظر ماموریت های فضایی فراتر از مدار زمین به رسمیت شناخته نشده است، اما بنا به عهدنامه سال ۱۹۶۷، مسئولیت پروازهای بخش خصوصی به فضا توسط ارگان های غیر دولتی آمریکا بر عهده دولت آمریکا خواهد بود.

تا کنون تنها آژانس های دولتی توانسته اند فضاپیما به فراتر از مدار زمین بفرستند اما احتمال آن می رود که به دنبال اخذ مجوز توسط شرکت «مون اکسپرس» شرکت های دیگر نیز به این حوزه وارد شوند.

از جمله پروژه هایی که برخی شرکت های خصوصی هم اکنون در حال سرمایه گذاری بر روی آنها هستند می توان اشاره کرد به پتانسیل استخراج عناصر کمیاب از شهاب های آسمانی، ساخت آزمایشگاه های علمی، و مراکزی برای ساخت و تعمیر ماهواره ها.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمیدرضا نصرتی
-
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
بنام ایران؛ با آنچه كه میبینیم و اخباری كه از فضا و پیشرفت تحقیقات در این حوزه میآید امیدوارم مردم و بخصوص مسئولین ما بطور بسیار جدی به آن فكر كنند و از هیچ گونه اقدامی در این زمینه كوتاهی نكنند چون با آنچه كه تا امروز بخصوص غربیها در آن پیش رفته اند در آینده ای نزدیك همه چیز در گرو فضا و دستآوردهای آن خواهد بود و كشوری كه با عقب ماندگیهای اساسی در حوزه فضا روبرو بوده است مسلما با خطر نابودی روبرو خواهد شد .... .
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
فكر نكنم مگه كل قاره افریقا كسی رو به فضا فرستاد یا اصلا چیز مهمی اختراع كرد باز دم ایران گرم كه با زور بازوی خودش این همه به بشریت خدمت كرد از گذشته تا حال و آینده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها