سخنگوی وزارت ارشاد در برج آزادی

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد ظهر دیروز در برج آزادی مقابل خبرنگاران نشست و درباره همه چیز از سینما تا ادبیات و تئاتر و... سخن گفت.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۷

برج آزادی را دریابید

نوش‌آبادی در این نشست با اشاره به حضور این باره نشست در برج آزادی گفت: این برج قریب به 50 سال است که بنا شده است. تنها مشکل این برج، تعرضی است که گاهی به اطراف آن صورت می‌گیرد و لازم است تا فکری مناسب برای آن بشود؛ نیازمند بودجه مناسبی برای حفظ این برج تاریخی هستیم.

نشریه‌ای که توقیف شد

سخنگوی ارشاد درخصوص هیات نظارت بر مطبوعات افزود: برای نشریه یالثارات طرح پرونده انجام شد و سرانجام نشریه متخلف شناخته و توقیف شد.

ولنگاری فرهنگی

وی درخصوص وضعیت تئاتر اظهار کرد: در حوزه مسائل کیفی ما بعد از نگرانی‌های رهبری در حوزه فرهنگ بیشتر توجه کردیم که بتوانیم این نگرانی‌ها را کم کنیم و سعی کردیم در برابر بخش‌هایی که مرتبط با ارشاد است، نظارت را چند برابر کنیم و آن بحث ولنگاری فرهنگی را نداشته باشیم. سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: این‌که بگویند همه تئاترهای ما مشکل‌دار است، به هیچ‌وجه درست نیست و اگر یک تئاتر مشکل داشته باشد، دلیل نمی‌شود که همه مشکل‌دار هستند.

هیچ ناشر غیردولتی تفویض اختیار ممیزی را قبول نکرده

وی در پاسخ به تفویض اختیار ممیزی به ناشران گفت: موضوع ممیزی کتاب از ابتدای دولت مطرح شد و این‌که آیا می‌شود این مساله را به ناشران واگذار کرد یا نه؟ خود ناشران این موضوع را قبول نکردند. نوش‌آبادی ادامه داد: تا الان هیچ ناشر غیردولتی این موضوع را قبول نکرده است، آنچه در راستای این طرح مطرح شده، این است که ناشران دولتی خودشان این کار را با شرایط انجام دهند و شروط هم این است که ناشران دولتی اعضای هیات علمی داشته باشند و به ارشاد معرفی کنند و دوم این‌که فقط در موضوعات آموزشی باشند و در موضوعات دین، اخلاق و ادبیات وارد نشوند.

دخالتی در برگزاری انتخابات شوراهای صنفی نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت ارشاد درخصوص انتخابات شورای صنفی نمایش اضافه کرد: ما دخالتی در برگزاری انتخابات‌های صنفی نداریم و فقط کمک می‌کنیم تا روال خودشان را طی کنند.

جشن حافظ ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد

وی درباره برگزاری جشن حافظ گفت: این مساله کمی بزرگ شد، این جشن هر ساله برگزار می‌شود و ارتباطی با ارشاد ندارد و فقط از یکی از محوطه‌های تحت پوشش ما استفاده شد و مستقیما ربطی به ارشاد نداشته و یک جشن صنفی است.

مشکلی با نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت‌ها نداریم

وی درخصوص برگزاری کنسرت‌ها و نظر نیروی انتظامی در این خصوص افزود: ما با نیروی انتظامی هیچ مشکلی نداریم، اما برخی با خبرهایی که زدند باعث شدند حرف و سخن زیاد شود و مطمئنا بدون حضور نیروی انتظامی برگزار کردن کنسرت‌ها امکان‌پذیر نیست، این مصوبه جدید ماده قانونی است که در دولت‌های قبل بود و فقط اصلاح شد.

در مورد «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» آقای ایوبی باید پاسخگو باشد

وی درخصوص تصمیم در مورد فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» گفت: در مورد فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» این موضوع مطرح شد که چرا وزیر ارشاد این مساله را مطرح کردند، در حالی که وزیر ارشاد باید در مورد این مساله پاسخگو باشد اما در مورد «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» چیزی نشنیدم و خود آقای ایوبی باید در این مورد پاسخگو باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها