هر بار که احساس می‌کنید موقعیت یا مجالی را از دست داده‌اید و در جایگاه درست خود قرار ندارید، منقبض و بسته می‌شوید. آن گاه به مرور زمان این احساس می‌تواند به افسردگی، خستگی و ملال تبدیل شود. در این شرایط همیشه جایی خیالی که بهتر از جایگاه کنونی شماست وجود خواهد داشت، درست مثل ضرب‌المثل: «چمن همسایه سبزتر است.»
کد خبر: ۹۲۶۴۷۲

بسیاری از افراد سراسر زندگیشان در جست‌وجوی «جای درست» می‌دوند و هرگز آن را نمی‌یابند و به‌ آن نمی‌رسند. شاید تصادفا شغل درست یا همدم درست پیدا کنند، ولی چندی نمی‌گذرد که ایرادی در آن می‌یابند. آنها عادت کرده‌اند مدام به دنبال جای درست باشند. ذهن آنها اینجور برنامه‌ریزی شده که همیشه در راه باشند و به مقصد نرسند. تا این که یک روز درمی‌یابند که زندگیشان مانند عنکبوت از درون تنیده شده و آنها قربانی ذهن خود شده‌‌اند. آنها همیشه در جایگاه درست بوده‌‌اند، اما متوجه موقعیت خود نمی‌شده‌اند.

حرمت به خویشتن سالم بر این باور است که هر جا هستید، ضیافت آنجاست. البته ضیافت صرفا به معنای مهمانی و گردهمایی دوستان و جشن و سرور نیست. ضیافت یعنی جایگاه درست که می‌تواند در حضور دیگران باشد یا در تنهایی.

افرادی که بر این باورند که هر جا هستند، ضیافت آنجاست در سراسر زندگی با خودشان فضای زیبا و با طراوتی را حمل می‌کنند و در زمان رخ دادن اوضاع و شرایط نامطلوب شکیباتر هستند.آنها نگرش مثبتی دارند و تلاش می‌کنند هر جا که هستند آنجا را به بهترین موقعیت تبدیل کنند و حسرت نداشته‌ها را نمی‌خورند بلکه فهرستی از داشته‌‌های خود را تهیه می‌کنند و برای داشتن آنها همیشه شاکر و سپاسگزارند. این گروه از آدم‌ها بر این باورند که خداوند حامی آنهاست و همیشه بهترین را برای آنها می‌خواهد. تلاش و توکل از اصول اصلی زندگی آدم‌هایی است که بر این باورند هر جا هستند ضیافت همان جاست!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها