پرواز زود هنگام تیم ملی والیبال به ریودوژانیرو چند حسن داشت که از آن میان تنظیم شدن خواب، تطابق آب و هوا و انجام بازی‌های تدارکاتی با برزیل و رسیدن به شرایط آرمانی برای پیکار‌های گران المپیکی است. در عین حال این سفر در بعد داخلی نیز فرصتی به وجود می‌آورد تا کمی به مسائل پیرامونی بپردازیم که شاید مورد غفلت واقع شده باشد.
کد خبر: ۹۲۶۳۳۹

یکی از این موارد نامه اعمال تیم جوانان در مسابقه‌های قهرمانی آسیاست. این که آیا نایب‌قهرمانی مورد پسند است یا نه، اما همان گونه که بهروز عطایی سرمربی تیم گفته چند بازیکن تیم با استعداد و حتی عالی‌اند و این دستاوردی بی‌بدیل در تاریخ والیبال کشور ماست.

امیرحسین اسفندیار، یار قدرتی پست چهار نمونه بارز استعداد‌های یاد شده است. او 207 سانتی‌متر قد دارد. شرایط فیزیکی ایده‌آلی که حتی در بین تیم‌های اروپایی کمیاب است. جوان بلند بالای آملی ساعدهای جفت و جوری دارد، اما باید انفجاری‌تر شود تا جای ثابتی درتیم ملی بزرگسالان بیابد.

جواد کریمی دیگر نوستاره تیم شکیل جوانان است. بازیکن نکای مازندران تیم جوانان، پاسوری جسور با پنجه‌های طلایی،دفاع و سرویس تماشایی و قدرت لیدری بالاست که خیلی زود جای سعید معروف را خواهد گرفت اگر کاهلی نکند و بداند برای ستاره شدن باید حرفه‌ای ریاضت بکشد.

رسول آقچه‌لی پشت خط زن گنبدی پدیده دیگری در والیبال ماست. خوش دست و مثل تمام بازیکنان ترکمن‌صحرا خوشفکر و بی‌باک و جنگنده توپ می‌زند و قطر پاسور است. او هم می‌تواند بزودی جای خالی شهرام محمودی یا امیرغفور را پر کند.

سرانجام فوق‌ستاره‌ای از شهرستان بجنورد در استان خراسان به نام علی اصغر مجرد که با 207 سانتی‌متر قامت در تیم ایران درخشید. او جایزه بهترین مدافع روی تور نوجوانان جهان را در اختیار دارد و در مسابقه‌های اخیر آسیا در تایپه همانند سه بازیکن مورد بحث بهترین دفاع روی تور شد. او بسیار با هوش و مدافعی تمام‌عیار است که زنگ خطر را برای سرعتی‌زن‌های بزرگ والیبال ایران به صدا درآورده است. حملات سرعتی‌اش حرف ندارد، اما باید تکنیک سرویس خود را اصلاح کند. این چهار بازیکن به ترتیب جایزه انفرادی بهترین آبشار قدرتی، پاسور، خط زن و مدافع جوانان آسیا ـ اقیانوسیه را به خود اختصاص دادند تا با صدای رسا اعلام کنند ما می‌آییم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها