چهره‌ها و نظرها

آلمان مهاجران سوری را آموزش می‌دهد

اورزلا فون‌در‌لاین، وزیر دفاع آلمان خطاب به روزنامه فرانکفورترآلگماینه اظهار کرد که برلین در نظر دارد پناهجویان سوری را با هدف ایفای نقش سازنده در بازسازی سوریه آموزش دهد.
کد خبر: ۹۲۵۰۵۹

وی در توضیح گفته‌های خود افزود: حوزه این آموزش‌ها در شاخه فناوری و پزشکی است.

وزیر دفاع آلمان به این موضوع که آیا آموزش‌ها شامل تمام پناهجویان می‌شود، هیچ اشاره‌ای نکرد. وی دلیل این مساله را بازگشت پناهجویان به کشورشان و ساختن سرزمینی ایده‌آل اعلام کرد.

فون‌در‌لاین همچنین تصریح کرد که ارتش آلمان بخشی از اقدامات خود را در راستای کمک به پناهجویان اختصاص داده است.

پاکستان رویای پیوستن «کشمیر» به این کشور را فراموش کند

سوشما سوراج، وزیر خارجه هند طی اظهاراتی خطاب به نخست‌وزیر پاکستان گفت: کشمیر هرگز به پاکستان نخواهد پیوست.

خانم سوراج در یک کنفرانس خبری، ضمن خطاب قرار دادن نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: باید بگویم کل هند یکدل و یکصدا اعلام می‌کند که هرگز اجازه پیوستن کشمیر به پاکستان را نخواهیم داد.

وی با اشاره به گفته‌های نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر این‌که دعای مردم پاکستان همواره همراه مردم کشمیر خواهد بود، تصریح کرد: اما من باید بگویم که مردم کشمیر نیازی به دعای کشوری ندارند که همواره با تروریست‌پروری موجبات ناامنی در منطقه را فراهم می‌کند.

نظر ترامپ در مورد صلاحیت اتباع فرانسوی و آلمانی

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا گفت: صلاحیت اتباع آلمانی و فرانسوی که کشورشان در معرض خطر تروریسم قرار داشته است، قبل از ورود به آمریکا باید به دقت ارزیابی شود.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه NBC، گسترش تروریسم را ناشی از اشتباه کشورهایی همچون فرانسه و آلمان در اجازه به نفوذ تروریست‌ها در کشورهایشان دانست و افزود: در صورتی که در انتخابات پیروز شوم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در زمینه ارزیابی صلاحیت افراد اعمال خواهم کرد.

وی نه تنها آلمان و فرانسه را به دلیل اجازه به نفوذ تروریست‌ها به مرزهایشان مقصر دانست، بلکه مدعی شد که علت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دلیل افراط‌گرایی در اروپا بوده است.

قدرت، اردوغان را مسموم کرده است

فتح‌الله گولن روحانی در تبعید مخالف دولت ترکیه در مصاحبه با مجله اشپیگل گفت: قدرت اردوغان را مسموم کرده است.

گولن که در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اقامت دارد، در این گفت‌وگو ضمن دفاع از خود در برابر ادعاهای رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر دست داشتن وی در کودتای 15 ژوئیه اعلام کرد: من آماده‌ام که توسط یک کمیسیون بین‌المللی مورد بازجویی و تفحص قرار گیرم. اگر آنها مرا گناهکار اعلام کنند، آماده اجرای قانون خواهم بود، اما چنین اتفاقی نخواهد افتاد زیرا من کاری انجام نداده‌ام.

وی اضافه کرد: همواره اعلام کرده‌ام که مخالف هرگونه استفاده از زور برای دستیابی به قدرت هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها