مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات حذف دفترچه‌های درمانی از مرداد در مراکز تامین اجتماعی اظهار کرد: این طرح برای تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی نیست و به صورت پایلوت در درمانگاه آزادی تهران برگزار می‌شود و با توجه به نتایجی که از این طرح پایلوت حاصل خواهد شد به سایر مراکز درمانی نیز منتقل می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۳۹۰

محمد توانایی در گفت‌وگو با فارس افزود: هنگام ورود بیمه شده به این مرکز درمانی دفترچه درمان به عنوان اوراق شناسایی و کارت هوشمند درمان دریافت می‌شود.

وی عنوان کرد: کارت‌های هوشمندی که در اختیار بیمه‌شدگان برای ارائه خدمات درمانی قرار می‌گیرد از نوع کارت‌های هوشمندی است که در آینده به تمامی بیمه‌شدگان داده خواهد شد و بیمه شده از طریق این کارت تمامی خدمات درمانی لازم را با مراجعه به مراکز درمانی ملکی و غیرملکی دریافت می‌کند.

توانایی بیان کرد: پس از این‌که بیمه‌شده در مراکز درمانی پذیرش شد پزشک نسخه وی را به صورت الکترونیکی تائید می‌کند و پس از مراجعه به داروخانه می‌تواند داروهای خود را دریافت کند و اگر نیاز به آزمایشگاه نیز داشته باشد با کارت هوشمند این اقدام انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کارت هوشمند برای بیماران سرپایی تهیه شده است و موقع خروج از درمانگاه مجددا کارت هوشمند آنها اخذ می‌شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره تغییر شکل دفترچه‌های درمانی گفت: طراحی دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی تغییر یافته است و بزودی این دفترچه‌ها کنار گذاشته می‌شود.

وی درباره جایگزین شدن سیمکارت به جای دفترچه‌های درمانی نیز اظهار کرد: سیمکارت‌هایی در آینده در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد که با مراجعه به مراکز درمانی در اقصی نقاط کشور پرونده درمانی آن بیمه شده نیز در دیتای سیمکارت قرار دارد و با همان می‌تواند به پزشک مراجعه کند.

توانایی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که تا پایان سال در مراکز درمانی ملکی و مراکز طرف قرارداد، دفترچه‌های درمانی را حذف کنیم.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها