مهندس عزت‌الله ضرغامی درباره حجاب در اینستاگرامش نوشت: حجاب از برکات انقلاب اسلامی و از موضوعات مهم اخلاقی و اجتماعی است. بدون تردید رعایت حجاب و عفت عمومی زنان و مردان، نقش مهمی در سالم نگه داشتن جامعه و رشد و تعالی سایر فضایل اخلاقی دارد. مساله بدحجابی در سال‌های اخیر بیش از گذشته موضوعیت پیدا کرده و موجب بحث و گفت‌وگوی فراوان بین صاحب‌نظران و مسئولان حاکمیت شده است. ساده‌انگاری و تک بُعدی دیدن این آسیب موجب انحرافات بعدی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۳۳۱۷

به همین دلیل در حد توان و تجربه خودم و با استفاده از روش ارزشمند شهید مطهری در کتاب «علل گرایش به مادیگری» تلاش کردم «علل گرایش به بدحجابی» را بررسی کنم. بدیهی است هر کدام از بندهای این بررسی نیازمند توصیف و تبیین گسترده‌تر است. عکس مربوط به مراسم تشییع پیکر پاک غواصان شهید است. تلاش کردم تصویر نامقبولی از پوشش زن ارائه نشود، بلکه فقط کنتراست آن مورد توجه قرار گیرد.

پی‌نوشت

علل گرایش به بدحجابی: 1ـسهل‌انگاری و کم اعتقادی / 2ـ جوزدگی / 3ـ راحت طلبی و تساهل رفتاری / 4ـ روشنفکرنمایی / 5 ـ همسریابی / 6 ـ خودنمایی و تبرج / 7ـ لجاجت با خانواده و محیط؛ رفتار عصیانگرانه / 8 ـ موضعگیری سیاسی، اتخاذ رفتار واکنشی و انتقام‌جویانه نسبت به حاکمیت / 9ـ رفتار سوداگرانه عوامل فساد و فحشا / 10ـ سست شدن نهاد خانواده / 11ـ ترویج سبک زندگی غربی توسط رسانه‌های دشمن بویژه ماهواره / 12ـ فقدان پوشش‌های ارزان و جذاب اسلامی بویژه چادر و مدل‌های مناسب لباس و بالعکس / 13ـ ضعف نظریه‌پردازی و ادبیات مناسب و به روز در مورد حجاب / 14ـ کم‌کاری گفتمانی دستگاه‌های تبلیغی نظام و فقدان جذابیت / 15ـ نگاه حداکثری و سختگیرانه به قوانین حجاب توسط عوامل تبلیغی و ارشادی / 16ـ بی‌توجهی به سهل‌گیری عرفی دین در فضا‌های خاص مثل روستاها /17ـ تبعیض رفتاری برخی مسئولان و انعکاس حداکثری آن در جامعه / 18ـ ضعف در ارائه الگوهای موفق رفتاری و فقدان این الگوها در برخی عرصه‌های تاثیرگذار / 19ـ تناقض در چهره واقعی بازیگران زن در جامعه با برنامه‌های نمایشی تلویزیون / 20ـ اتخاذ نظام ترجیحی نادرست آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی با رویکرد کاهش اهمیت بدحجابی توسط برخی از مبلغان و روحانیون / 21ـ ایجاد دوقطبی کاذب موافق و مخالف نظام بر مبنای حجاب از ابتدای انقلاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها