جمع‌آوری اسناد مسئولیت عربستان در ترورهای منافقین

محسن رضایی:خشمگین شویم آثاری از آل‌سعود باقی نمی‌ماند

حضور ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، نشانه ورشکستگی دو طیف منافقین و وهابیت است. عربستان سعودی در طول پنج سالی که از بحران سوریه می‌گذرد با‌وجود هزینه‌های سنگین مالی و سیاسی نتوانسته به اهداف خود برسد و به همین دلیل اکنون تلاش می‌کند با استفاده از برخی گروهک‌های تروریستی که جدیدترین آن گروهک تروریستی منافقین است، فشارهای خود را بر ایران و کشورهای همسو با دولت سوریه افزایش دهد.
کد خبر: ۹۲۰۶۰۸

سخنرانی ترکی الفیصل در جمع منافقین در حالی صورت گرفت که عادل‌ الجبیر، وزیر خارجه رژیم عربستان هم بتازگی در سفری به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، موشه یعلون وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی و اویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق این رژیم دیدار و در جهت هماهنگی سیاست‌های عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، رایزنی کرد. به همین دلیل حضور ترکی الفیصل در جمع منافقین در پاریس، آخرین میخی است که بر تابوت این گروهک تروریستی کوبیده می‌شود، زیرا پیوند وهابیت و منافقین در حقیقت نشانه همکاری مشترک این دو طیف جنایتکار با رژیم صهیونیستی است.

با این وجود، این‌گونه رفتارها هیچ‌گونه تاثیری در روند پیشروی مقاومت اسلامی و پیروزی‌های پی در پی نیروهای مسلح سوریه و عراق نخواهد داشت و منافقین به عنوان یک گروهک فرسوده و بی‌خاصیت، نمی‌توانند چهره رژیم عربستان را بازسازی کنند.

حضور رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در جمع منافقین حتی موجب تمسخر ناظران سیاسی شده و سخنرانی ترکی الفیصل در این جمع و پخش این سخنرانی به صورت مستقیم از شبکه‌های رژیم وهابی عربستان نشان می‌دهد که این دو پدیده یعنی طیف وهابیت و طیف منافقین، دچار ورشکستگی سیاسی شده‌اند.

حسن هانی‌زاده

کارشناس مسائل منطقه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها