دانش آموزان منطقه 7 سفیران ترافیک می شوند

شهردار منطقه هفت تهران گفت: دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه منطقه با هدف تربیت و پرورش سفیران خط سفید در طول تابستان آموزش ترافیک می بینند.
کد خبر: ۹۲۰۱۱۵
دانش آموزان منطقه 7 سفیران ترافیک می شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: همراه با برنامه های تابستانی مدارس ابتدایی، کلاس های آموزشی ویژه با هدف آموزش و انتخاب سفیران خط سفید برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این کلاس های آموزشی در 6 پایگاه تابستانی آموزش و پرورش سطح منطقه اجرا می شود و 2 روز در هفته و به مدت 2 ماه در طول تابستان ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه هفت تهران اظهار داشت: در این طرح سعی می شود که بیشترین اثر را بر روی کودکان به عنوان تأثیرپذیرترین مخاطبان که حامیان امروز اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی و مجریان فردای این رفتارهای صحیح ترافیکی محسوب می‌شوند، بر جای بگذارد.

به گفته وی، موضوع ترافیک و رفتارهای ترافیکی یکی از اصلی ترین شاخصه‌های توسعه جوامع در جهان امروز محسوب می‌شود و آموزش مسائل ترافیکی به دانش‌آموزان به عنوان اقدامی شاخص، از ماندگارترین و مؤثرترین روش‌های آموزشی به لحاظ ساختاری و محتوایی برای گروه مخاطبان کودک که فراگیری بالایی دارند، محسوب می شود.

طلوعی با تاکید بر اعطا گواهینامه آموزش ترافیکی به شرکت کنندگان در دوره های مذکور، خاطرنشان کرد: پروژه خط سفید به‌عنوان زبان هدایت ترافیکی است که به‌منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا مجموعه اقداماتی را برای ارتقاء فرهنگ نظم، انضباط و قانون‌گرایی را به اجرا در می‌آورد.

شهردار منطقه هفت تهران یادآور شد: طرح «آسمان آبی و زمین پاک» یکی از موضوعاتی است که مدیریت شهری آن را به‌منظور کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت دنبال می‌کند و پروژه خط سفید از جمله گام های اجرایی در تحقق این رویکرد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها