چند ماه پیش بود که آتنه فقیه نصیری بازیگر سینما و تلویزیون ایران از بیماری‌اش سخن گفت و اعلام کرد به ام اس دچار شده است. او که نقش‌های مختلفی را در سینما و تلویزیون ایران بازی کرده و به شخصیت‌های گوناگونی جان بخشیده، حالا با وجود بیماری‌اش روحیه خیلی خوبی دارد و سخت مشغول کار است.
کد خبر: ۹۱۸۹۹۰

فقیه نصیری بتازگی بازی در سریال جدید احمد امینی را به پایان رسانده است. این سریال قرار است از شهریور ماه روی آنتن برود. مهم‌تر از همه اینها اما موضع‌گیری او در قبال ام اس است. بیماری که برای خیلی‌ها دچار به شدن به آن یک کابوس بی‌پایان است.

فقیه نصیری به سینماپرس گفته که هنوز در ایران راه حلی برای بیماری «ام‌اس» وجود ندارد، اما بنا بر شنیده‌ها در خارج از کشور بویژه آمریکا برای این بیماری درمان وجود دارد. به هیچ عنوان برای درمان بیماری‌ام ایران را ترک نمی‌کنم چرا که بخوبی می‌توانم این بیماری را کنترل کنم و در حال حاضر هم، حالم خیلی خوب است و بیماری‌ام در روحیه‌ام هیچ تاثیر منفی نگذاشته است.

روی خوش گیشه به رادان

بهرام رادان که پیش از اکران بارکد برای این فیلم ضیافتی در پردیس سینمایی ملت برگزار کرد و میزبان چهره‌های فرهنگی و هنری مختلفی شد، خودش بیش از هر کس دیگر می‌دانست که بارکد و نقش اولی که در این فیلم بازی کرده برایش چقدر مهم است. رادان که فیلم قبلی‌اش (حکایت عاشقی) فروش زیادی نداشت، با این فیلم دوباره با مخاطبان سینمای ایران آشتی کرده است. او در این فیلم نقش یک جوان امروزی را بازی می‌کند که با ترفندهای خاصی انتقام پدرش را از سرمایه‌داری می‌گیرد که برایش پاپوش دوخته است. این فیلم که نوشته و کار مصطفی کیایی است مثل سایر آثار او داستان سر راست و مستقیمی دارد. کیایی در این فیلم هم با کمدی‌های گفتار و موقعیت خاص خودش فضای خوبی را برای هنرنمایی بازیگران نقش‌های اصلی فیلم (رادان و محسن کیایی) فراهم آورده است. بارکد تا ابتدای این هفته دو میلیارد و 700 میلیون تومان فروخته که برای بازیگر نقش اصلی آن یک موفقیت محسوب می‌شود.

جایزه مونیخ هم به ایران آمد

فیلم «فروشنده» فرهادی باز هم در یک جشنواره درخشید و توانست جایزه دیگری را به کلکسیون افتخارات سینمای ایران اضافه کند. این فیلم که اردیبهشت ماه دو جایزه اصلی جشنواره کن (بازیگری مرد و بهترین فیلمنامه) را نصیب سینمای ایران کرده بود، حالا جایزه بهترین فیلم جشنواره مونیخ را هم برده است. این فیلم دو پخش‌کننده جهانی (اروپا و آمریکا) دارد و در ایران هم قرار است به وسیله شرکت فیلمیران روی پرده سینما برود. شهبا حسینی و ترانه علیدوستی بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

لبخند دوباره کمال تبریزی به اکران

کمال تبریزی سال گذشته یک تجربه تازه را پشت سر گذاشت و وارد فضای ماجراجویانه و اکشن شد تا بخشی از تاریخ معاصر ایران و درگیری گروهک‌ها با مردم و نظام را در دهه 60 روایت کند. این فیلم که تهیه‌کننده آن منوچهر محمدی است، امکان مینا نام دارد و قرار است از اوایل مرداد ماه روی پرده سینما‌ها برود. تبریزی که فیلم‌های پرفروش و موفقی را ساخته و تبحر خاصی در ساختن آثار کمدی دارد. شش دقیقه از فیلم امکان مینا را برای اکران عمومی کم کرده تا انسجام و روایت فیلم بیشتر شود. تیزرهای فیلم هم این طور که محمدی گفته آماده است و حالا باید منتظر ماند و دید که تجربه تازه کارگردان «لیلی با من است» روی پرده سینما به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

دردسرهای فضای مجازی برای الهام حمیدی

الهام حمیدی بازیگر تلویزیون و سینمای ایران اولین بازیگری نیست که در فضای مجازی دچار مشکل می‌شود و تصمیم می‌گیرد که وضعیت حاکم بر شبکه‌های اجتماعی را نقد و به چالش بکشد. با وضعیتی هم که در برخی از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و نظرهایی که مردم پای پست‌های چهره‌ها می‌گذارند احتمالا واکنش حمیدی آخرین واکنش هم نخواهد بود. ماجرای حمیدی و شبکه‌های مجازی از جایی شروع شد که او در برنامه دور همی مهران مدیری حاضر شد و به پرسش او درباره شوهر کردن جواب داد. او گفت که «تا الان قسمت نشده ازدواج کنم و در حیطه کاری ما انتخاب بسیار سخت است و هر کسی با این شغل کنار نمی‌آید. ولی اگر بخواهم روزی ازدواج کنم، انتخابم به دور از عرصه بازیگری، تلویزیون، سینما و این فضاست.» این حرف‌های او اما دستمایه پست‌هایی در فضای مجازی شد که حسابی این بازیگر را ناراحت کرده است و باعث شده تا این بازیگر متین و بی‌حاشیه سینما پستی را منتشر کند و به انتقاد از این فضا بپردازد. او نوشته: «خواهش می‌کنم وکیل پایه یک دادگستری نشید و من و آدم‌ها و زندگی شخصی مارو قضاوت نکنید من سعی کردم گفت‌وگویی روان و بی‌ریا و خالصانه داشته باشم، اما واقعا از دست بعضی‌ها نمی‌توان آب خورد و براحتی اسم و فامیلت رو گفت ای کاش می‌شد جای من بودید و بعضی از این کامنت‌ها رو می‌خوندید و هضم می‌کردید...»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها