یورو 2016

درگیری هواداران روسیه و انگلیس در مارسی

انگلیس و روسیه دیشب در حالی مقابل هم صف‌آرایی کردند که پلیس فرانسه از کنترل هواداران دو تیم در خیابان‌های فرانسه عاجز شده بود.
کد خبر: ۹۱۲۴۹۵

خیابان‌های اطراف المپیک مارسی عملا از کنترل نیروهای امنیتی خارج شده بود و هواداران دو تیم ملی فوتبال روسیه و انگلیس پیش و بعد از بازی به جان هم افتادند و آشوب خیابانی به پا کردند. در برخی نقاط دو شهر مارسی و پاریس بخصوص در کنار ایستگاه قطار و فرودگاه اصلی، هواداران انگلیسی مستقیما با نیروهای امنیتی و پلیس شهری درگیر شدند و پلیس هم مجبور شد 30 تماشاگر انگلیسی را بازداشت کند. پلیس شهر مارسی برای مهار دو طرف درگیری از گاز اشک آور و تیرهای مشقی استفاده کردند، اما اینها هم تاثیری نداشت!

اعتراض اکراین به امکانات هتل

برخی اعضای تیم ملی فوتبال اوکراین به نداشتن امکانات تفریحی در هتل محل اقامت خود اعتراض کردند. یک روزنامه چاپ اوکراین گزارش کرد برخی از بازیکنان تیم ملی کشورشان به خاطر نبود امکانات تفریحی در هتل محل اقامت خود به مسئولان اعتراض کرده‌اند. مطابق این اعلام تنها وسیله تفریحی بازیکنان تیم اوکراین، انجام بازی پینگ‌پنگ است. در حالی که آنها امکان انجام بازی‌های کامپیوتری و پلی‌استیشن را ندارند. حتی به خواست مسئولان تیم،‌ سالن تماشای سینمای هتل نیز تعطیل است. همین مساله باعث دلخوری برخی اعضای تیم اوکراین شده است. این تیم امشب در اولین بازی امشب مقابل تیم ملی قدرتمند آلمان قرار می‌گیرد.

تمجید لیزارازو از پایت

مدافع اسبق خروس‌های آبی از عملکرد دیمیتری پایت در دیدار افتتاحیه یورو 2016 تعریف کرد. بیزنت لیزارازو در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، از بازیکن شاخص خروس‌های آبی در مصاف شب گذشته با رومانی تمجید کرد: «پایت، ‌پایت، پایت، پایت و دیمیتری پایت. در کل بازی چهره نمونه‌ای بودی و فوق‌العاده ظاهر شدی. به احترام تو کلاه از سر برمی‌دارم.» پایت در این بازی که منجر به برد 2 بر یک شد، یک پاس گل داد و گل برتری تیمش را در دقیقه 89 زد.

تمرینات یوگا برای آلمان

بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان در خلال روز و برای بالابردن تمرکز و روحیه خود تمرینات یوگا انجام می‌دهند. یواخیم لو، سرمربی معروف ژرمن‌ها در اردوگاه اویان،‌ به پاتریک برومه 47 ساله دستور داده تا به بازیکنان تیمش در طول شبانه‌روز تمرینات یوگا بدهد. این تمرینات که از سال 2006 و زمان سرمربیگری یورگن کلینزمن به بازیکنان داده می‌شود، به منظور کاهش فشار‌های جسمانی و روانی صورت می‌گیرد. برومه در این باره گفت تمام اعضای تیم ملی با او همکاری دارند و تمریناتش باعث می‌شود بازیکنان بعد از انجام تمرینات سنگین روزانه در اردو احساس شور و شعف کنند. البته انجام بازی‌های بیلیارد، پینگ‌پنگ،‌ گلف و دارت، ‌دیگر تفریحات سالمی است که بازیکنان تیم آلمان انجام می‌دهند.

آتش زدن اتومبیل پلیس در پاریس

تظاهرکنندگان خشمگین فرانسوی در اعتراض به بی‌عدالتی و تبعیض نژادی، با حمله به نیروهای گارد، یک اتومبیل پلیس را به آتش کشیدند. نفرت از پلیس در میان جوانان فرانسوی اوج گرفته و این روزها پلیس شهری توان واکنش مقابل خشم مردم را ندارد. مردم در قالب گرو‌ه‌های معترض از سوی سندیکا و اتحادیه‌های کارگری در خیابان‌های مهم شهر پاریس و البته دیگر شهرهای مهم فرانسه اقدام به برگزاری تظاهرات می‌کنند و شعار محوری و معروف آنها در چند روز اخیر «پلیس در همه جا، عدالت در هیچ‌ جا» بوده است. اعتصاب گسترده مردم در عرصه‌های گوناگون عملا مدیریت شهری در فرانسه را با چالشی جدی مواجه کرده است. جمعیت خشمگین فرانسوی طی دو روز گذشته اتومبیل پلیس را به آتش کشیده و نفرت خود از نیروهای نظامی را این گونه به نمایش گذاشتند.

طعنه روزنامه اسپانیایی به فرانسه

یکی از سه روزنامه ورزشی معتبر اسپانیا در تحلیلی از برد سخت فرانسه مقابل رومانی، به مردان دیدیه دشان طعنه زد. نشریات چاپ اسپانیا دیروز به صورت گسترده، اخبار و رویدادهای حاشیه‌ای دیدار افتتاحیه جام ملت‌های اروپا که شب گذشته میان فرانسه و رومانی در ورزشگاه استاددوفرانس انجام گرفت را تحلیل کردند. در یکی از تحلیل‌های صورت گرفته، گزارشگر روزنامه مارکا از یک جمله طنز و کنایه استفاده کرد. این نشریه با توجه به زدن گل برتری فرانسه که در دقیقه 89 توسط دیمیتری پایت زده شد،‌ نوشت: «درست در نصف شب خروس فرانسه در پاریس خواند، اما بسختی خواند. در حقیقت پایت باعث شد این خروس در تاریکی شب بخواند!»

کاپیتان اول آلمان: خدیرا یا نویر؟

سرمربی تیم ملی آلمان از بین هافبک دفاعی یوونتوس و گلر بایرن مونیخ یکی را به عنوان کاپیتان تیمش در بازی با اوکراین برمی‌گزیند. در شرایطی که باستیان شواین اشتایگر، کاپیتان اصلی ژرمن‌ها هنوز به آمادگی صددرصد نرسیده و شانسی برای حضور در بازی امشب با اوکراین (در ورزشگاه متروپل لیل) ندارد، اما دو بازیکن دیگر گزینه‌های یواخیم لو برای بستن بازوبند کاپیتانی خواهند بود. مطابق اعلام رسانه‌های آلمان، یوگی از بین سامی خدیرا و مانوئل نویر یکی را برای این منظور گزینش خواهد کرد. مربی 56 ساله به خبرنگاران در این باره گفت فرمانده داخل میدانش را برگزیده، اما تا ساعاتی قبل از بازی آن را اعلام می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها