تلویزیون العربیه از صدور حکم اعدام برای 14 نفر به اتهام انجام اقدامات تروریستی خبر داد. تلویزیون العربیه که وابسته به آل‌سعود است، اعلام کرده که این 14 نفر از اهالی شهر قطیف در منطقه الشرقیه عربستان هستند؛ منطقه‌ای که عمده ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند و در چند سال گذشته شاهد اقدامات مردمی علیه حکومت بوده است. گفته می‌شود 9 نفر دیگر نیز به حبس ابد محکوم شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۹

در طول پنج سال گذشته عربستان بارها از دستگیری افراد مخالف با عنوان عوامل تروریستی یاد کرده بود و مدعی شده که این افراد به نیروهای امنیتی یا مراکز دولتی حمله کرده‌اند. چندی پیش نیز اعدام 47 نفر از جمله شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناس شیعی از سوی دولت ریاض باعث انتقادهای گسترده بین‌المللی علیه آل‌سعود شد.

مقامات و رسانه‌های سعودی برای توجیه اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم از جمله مناطق شیعه‌نشین از اتهاماتی همچون شورش، اغتشاش، شورش علیه پادشاه، ضربه زدن به منافع و مصالح عمومی، وابستگی به خارج، تجارت سلاح و مواد مخدر و تحریک افکارعمومی استفاده می‌کنند. سازمان‌های حقوق بشری، مقامات سعودی را به شکنجه شدید زندانیان متهم کرده‌اند، با این حال مقامات سعودی بدون توجه به همه این هشدارها و تذکرات همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند. حدود 10 تا 15 درصد از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که عمدتا در استان الشرقیه ساکن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها