آنتونیو باندراس، بازیگر اسپانیایی‌زبان سینما، بازی در «پروانه سیاه» را این روزها تمام کرده است. این درام دلهره‌آور از حال و هوایی روانکاوانه برخوردار است و داستان عجیب و غریبی دارد.
کد خبر: ۹۰۹۴۳۴

جاناتان ریس مه‌یرز و پایپو پرابو دیگر بازیگران فیلم هستند. کارگردانی پروانه سیاه را برایان گودمن به عهده داشته است. او که اصرار داشت لوکیشن‌های مختلف شهر رم محل اصلی فیلمبرداری باشد، گروه سازنده را برای هفت هفته به این شهر قدیمی و زیبای ایتالیا برد. منابع نزدیک به فیلم می‌گویند، شهر رم نقش مهمی در ماجراهای داستان دارد و به گونه‌ای یکی از کاراکترهای اصلی آن به حساب می‌آید. این محصول مشترک اروپایی که به زبان انگلیسی فیلمبرداری شده، نسخه دوباره‌سازی‌شده یک فیلم فرانسوی به همین نام است. فیلمنامه این فیلم فرانسوی را هروه کوربین نوشت. اما او در کار نگارش فیلمنامه نسخه جدید انگلیسی‌زبان همکاری نداشته است. فیلمنامه این نسخه به فیلمنامه نسخه اصلی وفادار بوده است. داستان فیلم بر مردی به نام پل با بازی آنتونیو باندراس تمرکز می‌کند. او فیلمنامه‌نویسی است که مدت‌هاست نتوانسته یک کار خوب ارائه دهد و به نوعی، ستاره شانس او افول کرده است. پل برای بهبود کار خود، دستیاری (با بازی ریس مه یرز) را دعوت به همکاری می‌کند. اما نمی‌داند این موجود مرموز، چه نقشه‌ای در سر دارد.

دستیار جوان پس از ورود به منزل فیلمنامه‌نویس، او را به گروگان گرفته و وادار می‌کند تا داستان تازه‌ای را برایش بنویسد. زمان نوشتن این داستان تازه، یک‌سری از رازهای پنهان گذشته آشکار می‌شود و رازهای به خاک سپرده شده در معرض روشنایی قرار می‌گیرد. نسخه فرانسوی زبان فیلم را کریستین نوره در سال 2008 کارگردانی کرد و نمایش موفقیت‌آمیزی در جدول گیشه نمایش سینماهای فرانسه داشت. اریک کانتونا فوتبالیست معروف در این نسخه نقش اصلی را بازی کرد. باندراس عقیده دارد بازی او در فیلم عالی و بی‌عیب و نقص بوده و اظهار امیدواری می‌کند توانسته باشد نقش او را در نسخه تازه به‌خوبی بازی کرده باشد. باندراس در بین تماشاگران سینما به دلیل بازی در مجموعه فیلم «زورو» و صداپیشگی به جای گربه چکمه‌پوش انیمیشن «شرک» مشهور است. او سال قبل درام اجتماعی «33» را روی پرده سینما داشت. داستان این درام شرح حال گونه درباره گروهی از معدنچیان شیلیایی بود که برای 33 روز در قعر معدن زغال‌سنگ اسیر و زندانی بودند.

کیکاووس زیاری - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها