اقتصاد در 10 سال قبل ( مهم‌ترین عناوین اقتصادی 10 خرداد 1385)

انتقاد از کیفیت و قیمت محصولات سایپا

فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در نشست با قلعه‌بانی خواستار افزایش کیفیت تولید و کاهش قیمت محصولات شرکت خودروسازی سایپا شدند.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۰

سیدحسین هاشمی درخصوص حضور قلعه‌بانی، مدیرعامل سایپا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: کمیسیون پس از استماع گزارش شرکت سایپا ضمن قدردانی از جایگاه سایپا درعرصه صنعت، گلایه‌هایی را هم درباره خودروی پراید مطرح کرد. وی با اشاره به کاهش نمره منفی پراید نسبت به گذشته گفت: بسیاری از نمایندگان معتقدند که باید به کیفیت خودروهای تولیدی شرکت سایپا توجه بیشتری شود.

طرح ممنوعیت واردات کالاهای غیرضرور آمریکایی

فارس: دیدگاه کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص طرح مقابله با واردات کالاهای غیرضرور آمریکایی ارائه شد.

طرح پیشنهادی گروهی از نمایندگان محترم مجلس مبنی بر «ممنوعیت اعطای تسهیلات و خدمات دولتی به شرکت‌ها و موسساتی که مبادرت به تولید و عرضه محصولات غیرضرور تحت‌لیسانس شرکت‌های آمریکایی یا وارد کردن کالاهای غیرضرور آمریکایی می‌کنند» به منظور مقابله با گسترش سیاست‌های دشمنانه آمریکا علیه کشور ما ارائه شده است.

حداقل دستمزد کارگران کفاف زندگی یک خانواده 5 نفره را نمی‌دهد

به گزارش فارس، سید‌محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی گفت: حداقل دستمزد کارگران کفاف زندگی یک خانواده پنج نفره را نمی‌دهد، حتی در مناطق دورافتاده‌ای که هزینه آنها در تهران کمتر باشد.

پدر نظام بودجه‌ریزی ایران از سازمان مدیریت رفت

محمد کردبچه روز گذشته طی مراسمی از دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خداحافظی کرد.

به گزارش مهر، محمد کردبچه 58 ساله درخواست بازنشستگی خود را به مقامات ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقدیم کرده بود که با این درخواست موافقت شد.

کردبچه که دارای فوق‌لیسانس اقتصاد نظری از دانشگاه آیت آنگلیاست، نقش مهمی را در تدوین برنامه چهارم توسعه، بودجه 83، 84 و 85 و گزارش نظارتی برنامه سوم داشته و توانسته است یکی از شعارهای دولت نهم، یعنی بودجه‌ریزی عملیاتی را در قالب بودجه 85 بگنجاند.

گفته می‌شود وی به عنوان مشاور فرهاد رهبر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آینده‌ای نزدیک منصوب خواهد شد. در عین حال، رامین پاشایی‌فام، جانشین کردبچه در دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شد.

مکانیزم فروش نفت به یورو باید بتدریج فراهم شود

یک کارشناس مسائل نفتی در حوزه خاورمیانه اظهارکرد: فروش نفت به یورو با مشکلات زیادی مواجه است، اما مکانیزم آن در کشور باید بتدریج فراهم شود. نرسی قربان درگفت‌وگو با مهر درباره پیشنهاد ایران مبنی بر فروش نفت به یورو که روزگذشته توسط کشور ونزوئلا به عنوان میزبان اجلاس اوپک مطرح شده است عنوان کرد: فروش نفت به یورو بحثی قدیمی است که باید از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرد و بتدریج زمینه‌های اجرایی آن را در کشور فراهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها