بزرگداشت درمبخش در موزه امام علی(ع)

سیزدهمین ویژه‌برنامه «تولد ماه» به مناسبت تولد کامبیز درمبخش طراح، کاریکاتوریست و گرافیست در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۰۴۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هدف از برگزاری ویژه‌برنامه «تولد ماه» بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت رشته‌های مختلف در سالروز تولد‌شان است. برنامه خردادماه به بزرگداشت یکی از پیشکسوتان هنر کاریکاتور اختصاص یافته که جوایز متعددی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است. کامبیز درمبخش سال 1321 در شیراز به دنیا آمد. او دانش‌آموخته هنرستان هنرهای زیبای تهران است و از پیشکسوتان هنر کاریکاتور در ایران به‌شمار می‌رود.

درمبخش که از 15 سالگی همکاری خود را با نشریات ایرانی از جمله توفیق شروع کرد، برنده جایزه اول از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل، یوگسلاوی و چندین جایزه بین‌المللی جنبی دیگر بوده‌ و داوری چندین نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور را به‌عهده داشته است. بسیاری از آثار درمبخش به موزه‌های معتبر دنیا راه یافته که از آن جمله می توان به موزه هنرهای معاصر تهران، موزه کاریکاتور بازل در سوئیس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضد جنگ یوگسلاوی، موزه کاریکاتور اسلامبول در ترکیه و موزه کاریکاتور ورشو در لهستان اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها