در ویژه‌نامه نوروزی امسال «جام‌جم» گفت‌وگوی مفصلی با رضا امیرخانی داشتیم که در آن گفت‌وگو، این نویسنده سرشناس کشورمان از نگارش رمان تازه‌ای خبر داده بود که حال و هوای مدیریت شهری هم دارد، روز گذشته امیرخانی در گفت‌وگو با مهر درباره این رمان به توضیحات بیشتری پرداخت.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۳

او گفت: کار تازه‌ام را از عید امسال شروع به نوشتن کرده‌ام و امیدوارم به نمایشگاه کتاب سال آینده برسد. فضای این رمان به موضوع توسعه شهری مرتبط می‌شود و اسم آن هم «ر ه ش» است.

امیرخانی ادامه داد: این اثر یک رمان معمارانه است و در آن بیشتر دارم به سراغ واکاوی این مساله می‌روم که چه اتفاقی برای شهر در حال رخ دادن است.

رحمت امینی نمایشنامه‌خوانی می‌کند

سنت نمایشنامه‌خوانی از آن اتفاق‌هایی است که در چند سال اخیر بخصوص با هدف خیریه در میان هنرمندان رواج یافته است، در تازه‌ترین نمونه قرار است نمایشنامه «پلکان» نوشته مرحوم اکبر رادی با کارگردانی رحمت امینی فردا (4 خرداد) نمایشنامه‌خوانی ‌شود.

به گزارش جام‌جم، در این اجرای نمایشنامه‌خوانی که در تماشاخانه مکتب تهران برگزار می‌شود، هنرمندانی همچون هیوا امینی، محمدرضا جوادی، آریا ذوالفقاری، محمد صادقی، علیرضا قیدری، علی محمودزاده و ایمان میرهاشمی خوانش نقش‌ها را به‌عهده دارند.

نمایشنامه پلکان در سال 1361 نوشته شده است و در سال 1375 بازنویسی، پرداخت و منتشر شد.

روزهای شلوغ بهنام صفوی

بهنام صفوی، خواننده موسیقی پاپ کشورمان که بتازگی آلبوم معجزه را منتشر کرده بود و البته یک بیماری خطرناک را هم پشت سر گذاشت، درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش به مهر گفت: خوشبختانه بعد از بازتاب خوبی که از آلبوم «معجزه» گرفتیم، انرژی بسیار مثبتی به گروه ما منتقل و انگیزه ما بیشتر شد تا با تلاش و انرژی بیشتری در کنسرت‌ها حضور داشته باشیم. طی روزهایی که تا ماه مبارک رمضان فاصله داریم، برنامه‌های متفاوتی برای برگزاری کنسرت در تهران، زنجان، اهواز و چند شهر دیگر داریم که امیدوارم مورد پسند مخاطبان قرار گیرد. البته برای برگزاری کنسرت در اروپا نیز قراردادهایی امضا شده، اما چون چیزی نهایی نشده هنوز نمی‌توانیم در مورد مکان و تاریخ دقیق این تور اروپایی اطلاعات کاملی را به مخاطبان ارائه دهم.

این خواننده موسیقی پاپ به تولید چند اثر ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: پیشنهادهایی برای ارائه چند کار در ماه مبارک رمضان دارم که هنوز نهایی نشده است.

پول گرفتن ناشران، صدای بهمنی را هم درآورد

وضعیت نابسامان بازار نشر و حمایت نشدن جوانان صدای محمدعلی بهمنی، شاعر ترانه‌های ماندگار کشورمان را هم درآورد. او به ایبنا گفته است: در شرایطی که شاعران جوان توانسته‌اند دریچه‌های جدیدی روبه شعر باز کنند، اما متاسفانه حمایت نمی‌شوند و حتی ناشران شعرهایشان را در ازای گرفتن پول منتشر می‌کنند.

بهمنی که ریاست شورای شعر و ترانه وزارت ارشاد را هم به‌عهده دارد، افزود: امروز، بسیاری از ناشران ادعا می‌کنند هیات نظارتی دارند که آثار شاعران را بررسی کنند، اما متاسفانه چنین موضوعی صحت ندارد و این افراد فقط به این موضوع می‌اندیشند که کدام شاعر پول بیشتری برای انتشار آثارش می‌دهد.

او همچنین در توضیح نقش فضای مجازی در توسعه یا عقب‌ماندگی شعر عنوان کرد: متاسفانه فضای مجازی، شرایط مناسبی را ایجاد نکرده، به همین دلیل فعالیت‌هایش قابل بررسی نیست. به نظرم این فضا باعث اعتماد به نفس کاذب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها