منابع خبری رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کردند آویگدور لیبرمن، رئیس تندروی حزب راستگری «اسرائیل خانه ما» و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی با پذیرش پیشنهاد نخست‌وزیر این رژیم، مسئولیت وزارت جنگ را به‌عهده گرفته است.
کد خبر: ۹۰۶۶۱۷

حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از موافقت لیبرمن برای تصدی سمت وزارت جنگ استقبال کرد و از وی خواست که مذاکرات برای پیوستن به ائتلاف دولتی را در نزدیک‌ترین زمان ممکن پایان دهد. لیکود همچنین اعلام کرد: جایگاه طبیعی حزب اسرائیل خانه ما در داخل دولت بنیامین نتانیاهو است، نه در جمع جریان اپوزیسیون. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که دیدار نتانیاهو و موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نتیجه خاصی نداشت و نتانیاهو در جریان این دیدار به وزیر جنگ اعلام کرد لیبرمن خواهان تصدی سمت وزارت جنگ است.

یعالون نیز پس از این دیدار ضمن رسانه‌ای کردن استعفای خود در جمع خبرنگاران، با انتقاد از نتانیاهو و وضعیت حزب راستگرای لیکود گفت: خود را در کشمکش شدید با نتانیاهو بر سر ارزش‌ها می‌دیدم و این‌که امنیت اسرائیل و شهروندانش در هر موضوعی از پایین‌ترین سطح اهمیت برخوردار است. او تأکید کرد: عناصر تندرو، حکومت و حزب لیکود را قبضه کرده‌اند. یعالون همچنین به این موضوع اشاره کرد که استعفایش به معنای کناره‌گیری از دنیای سیاست نیست و بزودی برای رهبری حزب لیکود به صحنه رقابت بازخواهد گشت.

آن‌طور که منابع خبری تحلیل کرده‌اند، رویکرد امنیتی وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی مبتنی بر مقابله با جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه از طریق اتخاذ تدابیر مختلف خواهد بود. لیبرمن پیشتر اعلام کرده بود که «اگر وزیر جنگ شود، به اسماعیل هنیه (نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) تنها 48 ساعت فرصت خواهد داد تا اجساد نظامیان صهیونیستی را برگرداند و دو غیرنظامی اسیر دیگر به نام‌های آوراهام منگستو و هاشم السید را آزاد کند، در غیر این صورت هنیه ترور خواهد شد.» روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در گزارشی نوشت که لیبرمن پایان دادن به حکومت حماس و ازسرگیری شهرک‌سازی‌ها در باختری و قدس را از جمله شرط‌های خود برای پیوستن به دولت صهیونیستی عنوان کرده بود و از همین رو، مشخص نیست که وی پس از تصدی سمت وزارت جنگ چطور با این مساله امنیتی تعامل خواهد کرد.

در واکنش به این خبر، وزارت امور خارجه فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای انتصاب آویگدور لیبرمن در این پست بار دیگر عدم تمایل تل‌آویو را به برقراری صلح در سرزمین‌های اشغالی تائید می‌کند. در این بیانیه آمده است: «انتصاب لیبرمن که به دلیل مواضع راست افراطی علیه فلسطینیان شهرت دارد، سند جدیدی است که نشان می‌دهد نتانیاهو طبق معمول تمایل دارد افراط‌گرایی را در کابینه خود افزایش دهد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها