دختر جوان که با ضربه چاقو پسری را در غرب تهران به قتل رسانده بود، با درخواست اولیای دم به حبس و پرداخت دیه محکوم شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۷۲

به گزارش جام‌جم، شامگاه 17 مردادماه سال 93، وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح به کلانتری 133 شهرزیبا در بلوار فردوس، خیابان بهار شمالی گزارش شد .

در تحقیقات مقدماتی مشخص می‌شود درگیری میان دختر جوانی به نام مهسان و علیرضا صورت گرفته و مهسان پس از مجروح کردن علیرضا، متواری شده است.در شرایطی که پرونده مقدماتی با موضوع نزاع و درگیری در کلانتری در حال رسیدگی بود، علیرضا بر اثر شدت جراحات در بیمارستان فوت شد.

بررسی‌های پلیسی و قضایی نشان داد علیرضا مهمان خانه دختری به نام «سولماز» بوده است. با کشف این سرنخ دستگیری سولماز در دستورکار ماموران قرار گرفت و کارآگاهان خیلی زود دختر جوان را در غرب تهران دستگیر کردند. دختر جوان که به شیشه اعتیاد داشت، در بازجویی‌ها گفت: مدتی پیش یک زن نیکوکار خانه‌ای را برایم اجاره کرد تا این‌که در یکی از بوستان‌های تهران با دختری به نام مهسان آشنا شدم و او را به خانه‌ام دعوت کردم. مهسان با علیرضا دوست بود و روز حادثه علیرضا به خانه من آمد و غذا آورد. مهسان از او خواست خانه را ترک کند که قبول نکرد، به همین دلیل با هم درگیر شدند و او را با چاقو زد. در ادامه مهسان در غرب کشور دستگیر شد و در بازجویی به قتل اعتراف کرد.

با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم درخواست قصاص کردند. مهسان هم در دفاع از خود گفت: روز حادثه بعد از مصرف شیشه بین من و علیرضا دعوا شد، آن روز نفهمیدم چکار می‌کنم. دچار توهم شدم و علیرضا را با چاقو زدم. من فقط ضربه‌ای به دستش زدم.

با توجه به این که دختر جوان قصد قتل نداشت و ضربه به دست مقتول وارد شده بود، قضات دادگاه عمل او را قتل شبه عمد تشخیص دادند و دختر جوان از قصاص نجات یافت.

با اعتراض اولیای دم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور به رای نقص گرفته و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح دیروز متهم برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت که اولیای دم درخواست دیه کردند. مهسان هم در دفاع از خود گفت: مقتول قصد آزار مرا داشت که با چاقوضربه‌ای به دستش زدم. من قتل شبه‌عمد را هم قبول ندارم و در دفاع از خودم او را زدم. قضات دادگاه پس از دفاعیات متهم، او را به پرداخت دیه و چهار سال و چهار ماه حبس محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها