برای این که فرد یا افرادی در یک تیم به ستاره تبدیل شوند نیاز به هم تیمی‌هایی دارند که با کمک آنها بتوانند به بالاترین سطح ممکن برسند و لقب ستاره به خود بگیرند.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۱

برای درک بیشتر این موضوع نگاهی اجمالی به بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال کافی است. بدون حضور بازیکنانی که به طور کامل هم‌تیمی‌های خود را ساپورت کرده و آنها را با توپ‌رسانی به موقع به بهترین شکل ممکن تغذیه کنند، ستاره‌ای در فوتبال به وجود نمی‌آید. البته ستاره‌هایی که با نبوغ خود یک‌تنه همه چیز را پیش ببرند وجود دارد، اما تعداد آنها خیلی کم است. اینها را گفتیم تا برسیم به تیم ملی فوتسال بانوان که اخیرا از تورنمنت سخت و سنگین روسیه به ایران بازگشته است. تورنمنتی که ایران در آن دو شکست مقابل اسپانیا و روسیه را متحمل شدند، اما در مقابل لهستان دیگر تیم خوب دنیای فوتسال بانوان به پیروزی رسیدند. همیشه و در هر شرایطی وقتی از تیم ملی فوتسال بانوان صحبت به میان می‌آید بدون درنگ نام بازیکنانی همچون فرشته کریمی، نیلوفر اردلان یا نهایتا فرزانه توسلی به به ذهن علاقه‌مندان حوزه ورزش بانوان مبادرت می‌کند. این در حالی است که سهم بقیه ملی‌پوشان در موفقیت‌های تیم ملی فوتسال بانوان در سال‌های اخیر کاملا نادیده گرفته می‌شود.

واقعیت این است که تیم ملی فوتسال بانوان ستاره‌های متعددی درون خود دارد، ستاره‌هایی که از دل محرومیت به قلب موفقیت در آسیا رسیدند، اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. وقت آن است که به همه بهای یکسانی بدهیم. به همین دلیل به سراغ سه تفنگدار تیم ملی فوتسال بانوان می‌رویم، سه تفنگداری که ارزش‌ها و زحمات آنها نسبت به بازیکنانی همانند کریمی و توسلی نادیده گرفته شده است. این سه تفنگدار فهیمه زارعی، سپیده زرین‌راد و نسیمه غلامی هستند.

شباهت‌های 3 ستاره

یکی از دلایل موفقیت یک تیم، قدرت گلزنی اش است. تیم ملی فوتسال بانوان و البته سرمربی‌اش فروزان سلیمانی شانس خوبی دارند که اکثر بازیکنان این تیم از شم بالای گلزنی برخوردار هستند و انگار هیچ کس هم جلودار آنها نیست. فهیمه زارعی، سپیده زرین‌راد و نسیمه غلامی نیز بازیکنانی هستند که در هر مسابقه برای گلزنی اشتهای زیادی از خود نشان می‌دهند و البته در این میان آمار گلزنی فهیمه زارعی از همه بیشتر است. مبادا فهیمه زارعی را فراموش کرده باشید؛ دختری که سال گذشته در جریان رقابت‌های نخستین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا گل بسیار زیبایی به مالزی زد، گلی که حتی کاندیدای عنوان زیباترین گل تاریخ فوتسال شد.

زارعی بسیار گلزن است و سرعتی. او از معدود بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان هم به شمار می‌رود که فیزیک قدرتمندی دارد.

او به همراه آن دو نفر دیگر نقش زیادی در فراهم کردن موقعیت‌های متعدد گلزنی هم دارند. آنها که خود ستاره هستند باعث ستاره شدن دیگران هم می‌شوند. این سه‌مورد، مورد توجه باشگاه‌های روسی هم قرار گرفتند. سه‌تفنگدار تیم ملی فوتسال بانوان شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند؛ گلزن هستند و گلساز.

کاپیتان را نادیده گرفتند

آن‌قدر نسیمه غلامی را نادیده گرفتند که صدای نیلوفر اردلان هم درآمد. اردلان چندی پیش در گفت‌وگویی اظهار کرد: تعجب می‌کنم چرا مدام در رسانه‌ها من را کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان معرفی می‌کنند چرا که نسیمه کاپیتان اصلی تیم ملی فوتسال بانوان است. به این ترتیب خیلی راحت غلامی هم نادیده گرفته شد. نادیده‌گرفتن او اینجا فقط به بازوبند کاپیتانی‌اش نیست، بلکه توانایی‌های فنی او دیده نمی‌شود. برای مصاحبه معمولا همه به سراغ فرشته کریمی و دو سه نام ثابت دیگر می‌روند، غافل از این که نسیمه غلامی دونده‌ترین بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان ایران است و ضریب پاس‌هایش معمولا کمترین اشتباه را دارد. نسیمه هماهنگی خوبی با سپیده زرین‌راد از پشت سر و فهیمه زارعی در مقابل خود دارد، کاپیتانی که تا امروز نادیده گرفته شده را جدی‌تر بگیرید. او امسال هم کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان در جام جهانی کوچک است، رقابت‌هایی که هنوز میزبانش مشخص نشده است.

دژ محکمی به نام سپیده زرین‌راد

کار خیلی بزرگی است که در میان برترین بازیکنان فوتسال زنان جهان یک دختر ایرانی در جمع برترین‌های تورنمنت روسیه قرار بگیرد. سپیده زرین راد در پایان تورنمنت اخیر روسیه به عنوان یکی از بهترین مدافعان تورنمنت برگزیده شد تا نشان دهد پیشرفت او نسبت به سال گذشته به طرز جهش‌واری افزایش یافته است. البته زرین‌راد بازیکن تازه‌ای در تیم ملی فوتسال بانوان نیست. نخستین بار او سال 87 به تیم ملی فوتسال بانوان دعوت شد و از آن زمان تاکنون بدون وقفه برای این تیم بازی می‌کند. اگر از ویژگی‌های سپیده زرین راد می‌خواهید بدانید باید بگوییم او شوت‌های محکمی دارد، شوت‌هایی که ممکن است باعث مصدومیت هم بشود. اگر او در موقعیت تک به تک با بازیکن حریف قرار بگیرد تقریبا امکان ندارد برنده این جدال دو نفره نباشد. سپیده زرین راد هماهنگی بسیار خوبی هم با آن دو یار دیگرش دارد. در کنار آنها یک مثلث نامرئی ساخته که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. باید با تاکید بگوییم آنها بخش مهمی از پیشرفت‌های روزافزون تیم ملی فوتسال بانوان در سال‌های اخیر هستند.

دیگر ستاره‌های تیم ملی

اینها را نگفتیم تا بقیه هم از یاد بروند؛ فرشته کریمی، فاطمه اعتدادی و فرزانه توسلی سر جای خودشان. سارا شیربیگی و سهیلا ملمولی هم جزو آن دسته از ستاره‌های نامرئی تیم ملی فوتسال بانوان هستند. مهسا نظری، زهره میثمی و سحر پاپی هم همین طور. البته نغمه مرادی هم در سال‌های اخیر در تیم ملی فوتسال بانوان حضوری مداوم داشته و زحمات زیادی کشیده است. طاهره مهدی‌پور و اعظم آخوندی هم حضوری تاثیرگذار در تیم داشته‌اند. نام فاطمه پاپی را هم از قلم نمی‌اندازیم.

هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها