دیه مرد نقاش که به طرز مرموزی هنگام کار جان باخته بود، با حکم قضایی از بیت‌المال پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۷

به گزارش جام‌جم، دوم آذر سال 91 در تماس مرد 41 ساله‌ای به نام جواد با پلیس 110، ماموران در جریان ماجرای مرگ مرموز نقاشی در خانه‌اش، قرار گرفتند.

وقتی مأموران کلانتری 151 یافت‌آباد پای در محل حادثه گذاشتند، جواد گفت: برای رنگ کردن خانه‌ام مردی به نام علی را که نقاش است، به خانه آوردم و امروز برای خرید بیرون رفتم و وقتی به خانه برگشتم، دیدم او وسط آشپزخانه افتاده است.

این مرد افزود: امروز صبح برای خرید از خانه بیرون رفتم و زمانی که برگشتم، متوجه مرگش شدم. جسد مرد نقاش برای تشخیص علت مرگش به دستور بازپرس ویژه قتل در اختیار متخصصان پزشکی قانونی قرار گرفت و آنها مرگ علی را آسیب نخاعی و شکستگی مهره‌های گردن اعلام کردند. همین کافی بود تا پرونده مرموز پیش‌روی کارآگاهان جنایی تهران قرار گیرد و در این مرحله از تحقیقات جواد دستگیر شد. جلسه رسیدگی به پرونده مرگ مرموز مرد نقاش در دادگاه کیفری برگزار شد و این در حالی بود که جواد خود را بی‌گناه معرفی می‌کرد تا این که پرونده وارد مرحله لوث شد تا در دادگاه جنایی مراسم قسامه انجام شود. در این دادگاه قرار بود خانواده نقاش 50 نفر را برای ادای سوگند حاضر کنند اما این اقدام صورت نگرفت و کسی حاضر نشد قسم بخورد که جواد قاتل است.

در ادامه، جواد قسم خورد که بی‌گناه است و هیچ نقشی در مرگ مرد نقاش نداشته است. قضات دادگاه کیفری سپس مرد صاحبخانه را تبرئه کردند. با گذشت بیش از چهار سال از قتل مرد نقاش و شناسایی نشدن قاتل او، اولیای دم خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شدند. به همین دلیل دیروز جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شد و در پایان جلسه، قضات رای به پرداخت دیه از بیت‌المال دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها