در حالی ‌که مجلس سنای برزیل خود را برای رسیدگی به طرح استیضاح رئیس‌جمهور آماده می‌کند، روسف در آخرین لحظات نیز تلاش داشت این جریان را متوقف کند.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۲

به گزارش منابع خبری، دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل دیروز از دادگاه عالی خواست روند رای‌گیری در سنا را که هدفش آغاز روند استیضاح و عزل وی از قدرت است، متوقف کند.

وی همچنین بار دیگر با رد این استیضاح در جمع هواداران خود گفت: تاریخ نشان خواهد داد که من بیشتر از آن‌که یک زن باشم، یک برزیلی و یک جنگجو هستم. بارها پیش از این و این بار نیز از من خواسته شده است تا از مقام خود کناره‌گیری کنم، اما چنین چیزی به ذهن من خطور نکرده و نمی‌کند.

در همین حال، ادواردو کاردوسو دادستان کل برزیل با سیاسی خواندن طرح استیضاح روسف، از دیوان عالی این کشور خواست این اقدام را به تعلیق درآورد.

کاردوسو مطرح شدن استیضاح رئیس‌جمهور کنونی را از همان ابتدا فاقد وجهه قانونی و با انگیزه‌های سیاسی دانست و ادواردو کونچا رئیس سابق مجلس برزیل را متهم به این توطئه کرد.

دادستان کل برزیل در جمع خبرنگاران گفت: کونچا پیشتر دیلما روسف را تهدید کرده بود چنانچه حزب حاکم از وی در کمیته سابق مجلس حمایت نکند، طرح استیضاح وی را به جریان خواهد انداخت، وی بلافاصله پس از آن‌که حزب حاکم طی اعلامیه‌ای از وی حمایت نکرد، روند طرح استیضاح روسف را به جریان انداخت.

در بحبوحه این تنش‌های سیاسی، حامیان روسف در سائوپائولو و سایر شهرها به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را به استیضاح احتمالی وی ابراز کردند.

هواداران روسف که به تلاش برای استیضاح وی اعتراض دارند، با آتش زدن لاستیک موانعی در جاده‌های سراسر این کشور ایجاد کرده‌اند و پلیس نیز برای سرکوب اعتراضات خشونت‌آمیز احتمالی موانعی را در اطراف کنگره گذاشته است.

این اعتراضات باعت اختلال گسترده در رفت‌وآمدها شده است. معترضان جاده‌های اصلی منتهی به سائوپائولو، بزرگ‌ترین شهر برزیل را بستند و باعث راه‌بندان‌های طولانی در ساعات پرتردد صبح شدند.

این اعتراضات به سایر شهرهای کوچک و بزرگ در سراسر این کشور سرایت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها