واکنش مسئول فدراسیون؛ خط داده‌اند!

لباس تیم ملی نیامده جنجال‌ساز شد

مراسم رونمایی از لباس تیم ملی از دو روز قبل جنجال‌ساز شده بود؛ وقتی خبر رسید اعضای تیم ملی این مراسم را تحریم کرده‌اند. به‌دلیل رفتاری که فدراسیون فوتبال در انتخاب اسپانسر پیراهن داشت، به دستور کارلوس کی‌روش به‌طور کلی تیم ملی پای خود را از ماجرا بیرون کشید. پس از تمام داستان‌ها و مشکلاتی که بر سر همکاری تیم ملی با آل‌اشپورت به وجود آمد، توقع کی‌روش این بود که این بار، فدراسیون سرخود تصمیم نگیرد. ولی کفاشیان در کنار کمیته بازاریابی، قرارداد جیووا را با تیم ملی نهایی کردند تا از همان ابتدا مشخص شود کادر فنی تیم ملی، به این قرارداد اعتراض دارند.
کد خبر: ۹۰۱۹۹۵

در این بین، مردم از همه چیز بی‌خبر و فقط منتظر بودند تا مراسم رونمایی برگزار شود. تنها دقایقی پس از پایان مراسم فضای مجازی پر شد از عکس‌های لباس جدید تیم ملی؛ شوخی‌ها بالا گرفت و جوک‌ها ساختند. خیلی‌ها به تمسخر طرح جدید لباس تیم ملی پرداختند و در کنار این فضای مفرح، عده زیادی هم انتقاد کردند. حتی جوک‌های انتقادی ساختند که این لباس فقط در 10 دقیقه طراحی شده است. انتقادها از کفاشیان هم بالا گرفت اما رئیس ترجیح داد در این زمینه سکوت کند.

عباس ترابیان، عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره انتقادها به جام‌جم می‌گوید: «اول از همه باید بگویم من در فضای مجازی چیزی ندیدم. البته قرارداد را فدراسیون امضا کرده و به من ربطی ندارد اما این‌که بعضی‌ها می‌گویند چرا با نایک و آدیداس نبستیم، به خاطر بی‌خبری است چون آمریکا برای این برندها در صورت همکاری با ایران جرایم سنگینی در نظر می‌گیرد. طبیعی است که آنها جلو نیایند.»

او توضیح می‌دهد: «در برنامه ورزش و مردم دیدم که طرح لباس تیم ملی را مسخره می‌کردند. ببیند اینها مطالب غیراصولی می‌گویند. کارشناس‌های زیادی در جلسه حضور داشتند. حتی نماینده تیم ملی آقای خراطی هم بود. آقای اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال هم رئیس جلسه بودند. همه نظرات را دادند و بهترین طرح انتخاب شد. ما همیشه به دنبال یک مدل ساده بودیم. الان هم بیشتر از مدل برایمان کیفیت لباس مهم است.»

ترابیان درباره انتقادهای مردم و ناراحتی آنها می‌گوید: «من این نظرات را قبول ندارم که می‌گویند لباس زشت است. به نظرم این یک جریان است؛ جریانی که علیه لباس به راه افتاده است. قطعا شرکت جیووا تمام تلاش خود را می‌کند بهترین لباس‌ها را به ما بدهد و ما به این خط‌دهی‌ها زیاد توجه نمی‌کنیم!»

2 بازیکن مطرح تیم ملی در گفت‌وگو با جام‌جم:

آدیداس را آوردیم، گفتند نمی‌خواهیم!

جیووا اسپانسر لباس‌های تیم ملی شد و از همین ابتدای همکاری، جنجال‌هایی بر سر طرح و کیفیت لباس‌ها به راه افتاده است. البته مسئولان فدراسیون فوتبال می‌گویند هم طرح و هم کیفیت لباس مورد تائید آنهاست و به «جوسازی‌ها» توجهی نمی‌کنند. اما دیروز با هر کدام از بازیکنان تیم ملی که گفت‌وگو می‌کردیم، از این همکاری ناراضی بودند و می‌گفتند چرا ایران نباید با برندهای تاپ کار کند؟ یکی از بازیکنان مطرح ایران که در خارج از کشور توپ می‌زند، در این باره به جام‌جم گفت: «من خودم با آدیداس قرارداد دارم. چند وقت پیش حتی با یکی از مدیران اصلی این برند حرف زدم. او به من گفت حاضرند اسپانسر لباس‌ تیم ملی شوند. حتی من آنها را به فدراسیون هم معرفی کردم، اما نمی‌دانم چرا این همکاری صورت نگرفت. در جریان بقیه ماجرا نیستم ولی انگار گفته بودند با برند دیگری کار می‌کنیم.»

یکی دیگر از بازیکنان معروف تیم ملی هم در این باره به جام‌جم توضیح داد: «قبل از جام‌جهانی، آدیداس را به فدراسیون معرفی کردم. مدیر برنامه‌هایم با مدیران اصلی آدیداس ارتباط بسیار خوبی دارد. این برند را برای فدراسیون آوردیم ولی گفتند ما نمی‌خواهیم!» عباس ترابیان، عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال اما در واکنش به اظهارات این دو بازیکن تیم ملی که نخواستند نامشان فاش شود به جام‌جم می‌گوید: «اتفاقا این برندها به هیچ وجه جلو نمی‌آمدند. آنها می‌ترسیدند جلو بیایند و مشکلی برایشان پیش بیاید. من که دروغ نمی‌گویم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها