وزیران خارجه ایران و آمریکا می‌گویند با یکدیگر بر سر لزوم اجرای مناسب توافقنامه هسته‌ای که قرار بود به هر دو طرف منفعت برساند، توافق کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۷۴۶۰
کری و ظریف از «پیشرفت» در مذاکرات اجرای برجام خبر دادند

به گزارش جام جم آنلاین ، وزیران خارجه ایران و آمریکا روز سه‌شنبه تأکید کردند که توافق هسته‌ای باید به همان نحوی اجرایی شود که زمان اعلام توافق پیش‌بینی شده بود، به نحوی که طرفین به منفعت حاصل از این موافقتنامه دست یابند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا که بعد از دیدار دو ساعت و نیمه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش، در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «توافق کردیم که هر دو تلاش کنیم تا اطمینان یابیم که توافق هسته‌ای دقیقا همانطوری اجرا می‌شود که قرار بود اجرا شود و هر دو طرف توافق به نفعی که قرار بود از آن برسند، برسند.»

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی افزود: «امروز روی چند موضوع کلیدی کار کردیم و به پیشرفت‌هایی هم رسیدیم... قرار شد که روز جمعه دوباره برای تثبیت آنچه که امروز درباره‌اش صحبت کردیم، دیدار کنیم.»

آقای ظریف هم که همراه با کری به میان خبرنگاران آمده بود، گفت با کری در مورد راه‌های کسب اطمینان «از اینکه ایران به منافعی که بر اساس اجرای توافق، حق دارد به آن‌ها دست یابد» صحبت کرده است.

به گفته ظریف، قرار است طرفین روز جمعه هم دیداری در ارتباط با برجام داشته باشند.

محمد جواد ظریف برای شرکت در نشست تغییرات اقلیمی به نیویورک سفر کرده است، با این حال هدف از مذاکره او با وزیر خارجه آمریکا بحث در مورد روند اجرای توافق هسته‌ای اعلام شده است.

ایران و گروه 1+5 سال گذشته به توافقی دست یافتند که سه ماه قبل اجرایی شد. با این حال عدم دسترسی ایران به دلار در مبادلات خارجی از یک سو و تداوم هراس بانک‌های بزرگ خارجی از معامله با ایران از سوی دیگر، موجب شده تا روند «گشایش اقتصادی» کند شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها