از اتوبوس پیاده می‌شوم و کوچه‌ها را یکی‌یکی به سمت خانه طی می‌کنم. نسیم بهاری به صورتم می‌وزد و خستگی یک روز کاری‌ام را ظرف چند لحظه از تمام وجودم به در می‌برد. نگاهی به گل‌های بهاری و درختان سرسبز می‌اندازم تا از معجزه بهار لذت بیشتری ببرم و روحم را به طور کامل با تازگی فصلی که به من هدیه شده، عجین کنم. طبیعت لباسی نو به تن کرده و من از این تازگی مسرورم.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۰

در این فکرها هستم که ناگهان می‌بینم به نزدیکی در منزل رسیده‌ام. دست داخل کیفم می‌کنم و جاسوئیچی‌ام را درمی‌آورم. درحال باز کردن در نگاهی دوباره به آن می‌اندازم. یک جاسوئیچی تبلیغاتی که چند سالی است کلیدهایم را به آن آویزان کرده‌ام. طرحی یکنواخت که دیگر هیچ جذابیتی برایم ندارد. یک لحظه از خود می‌پرسم حال که در فصل نوشدن و تازگی قراردارم چرا خودم دست به نوکردن وسایل نزنم؟ می‌توانم از همین جاسوئیچی ساده شروع کنم و آن را با یک کاردستی جالب و ظریف جایگزین کنم. چند لحظه‌ای به فکر فرو می‌روم و انواع مدل‌های جذاب و بامزه جلوی چشمانم رژه می‌رود. دیگر جای درنگ نیست. دوان‌دوان به داخل خانه می‌روم تا هرچه زودتر دست به کار درست کردن جاسوئیچی جدیدم شوم تا بتوانم از فردا آن را داخل کیفم بگذارم. شما هم با من همراه شوید:

سلطان جنگل: دوست دارید سلطان جنگل همیشه در خدمتتان باشد؟ اگر پاسختان مثبت است هرچه زودتر به سراغ وسایلتان بروید و یک شیر بامزه برای خود درست کنید. اگر اهل درست کردن عروسک‌هایی با خمیر گل چینی هستید، می‌توانید شیر عروسکی‌تان را به آن شکل بسازید، اما اگر کمی با کارهای نمدی آشنایی دارید، آن را با نمد درست کنید. نمد یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساختن عروسک‌های ظریف و دوست‌داشتنی است، و به‌همین دلیل ما برای درست کردن انواع جاسوئیچی در کنار خمیر گل چینی، نمد را به شما توصیه می‌کنیم. ابتدا طرح اجزای بدن شیر را روی کاغذ الگو بکشید و بعد کار را با دقت به نمدهای رنگی انتقال دهید. درنهایت هم اجزا را به هم وصل کنید. دو مهره کوچک سیاه رنگ به جای چشم‌ها بدوزید و سبیل‌ها را با نخ سیاه نشان دهید. در پایان، حلقه جاسوئیچی را به شیر وصل کنید و اگر چنین حلقه‌ای ندارید کلیدتان را با نوار به جاسوئیچی متصل کنید.

جغدهای دانا: حالا می‌رویم سراغ خمیر گل چینی. طرز تهیه این خمیر را پیشتر در خانه هنر آموزش داده‌ایم و خوشبختانه راجع به آن در سایت‌های فراوانی هم صحبت شده است. جغدها همیشه سوژه مناسبی برای درست کردن عروسک‌های ریز و کودکانه‌اند و دلیل آن هم تلفیق ظاهر گرد و قلمبه و نگاه هوشمندانه آنهاست که تلفیقی جالب از این پرنده را ارائه می‌دهد. ابتدا بدنه را با رنگ قهوه‌ای روشن درست کنید. سپس چشم‌ها و نوک را آماده کرده و در جایگاه خود بچسبانید. بعد با خمیر از رنگ موردعلاقه به سراغ شکم و بال‌ها بروید. در آخر کمی تزئینات مثل افزودن گل‌های ظریف انجام دهید تا کارتان زیباتر جلوه کند. پیش از آن که خمیر خشک شود حلقه جاسوئیچی را به بالای سر بچسبانید.

خرگوش باهوش: مثل یک توپ کپل است. شما هم باید بدنش را با خمیر گل چینی همین‌طور مدور دربیاورید و بعد از انجام این کار به سراغ گوش‌ها و اعضای صورت بروید. به دلیل شکل گرد این خرگوش بهتر است گوش‌های آن مانند نمونه در کنار چهره‌اش آویزان شود.

پنگوئن: این موجود ساکت، مرموز و دوست‌داشتنی این بار شال و کلاه کرده و از آن سوی دنیا آمده تا در مقام یک جاسوئیچی در خدمت شما باشد. مثل سایر کارهای نمدی ابتدا همه چیز را روی کاغذ الگو بکشید و الگو را به نمدها از رنگ‌هایی که انتخاب کرده‌اید، منتقل کنید. در کارهای نمدی بعضی جاها را باید بدوزید و بعضی تکه‌ها را هم بچسبانید. در کارهای ظریفی مانند این نمونه، کوچک‌ترین اجزا در خوب یا بد شدن کار ایفای نقش می‌کند و به همین دلیل باید هرکاری را در نهایت دقت انجام دهید. شال و کلاهش را هم باسلیقه آماده کنید تا پنگوئن نازنازی از شما نرنجد و دوستتان باقی بماند. این مسافر قطبی در اختیار شماست.

سرویس چای عصرانه: ایده فوق‌العاده‌ای برای جاسوئیچی است، زیرا هربار که نگاهتان به آن بیفتد حس خوردن یک عصرانه سبک به شما دست می‌دهد و خستگی چند ساعت کار از تنتان به‌درمی‌رود. هرکدام از اینها را که دوست دارید انتخاب و آن را با نمد درست کنید. اگر حلقه جاسوئیچی ندارید، می‌توانید مثل این چند نمونه یک روبان وصل کنید.

گل‌های رنگارنگ: گل همیشه زیباست و در هر جایگاهی هم می‌تواند به نحوی زینت‌گر باشد. می‌توانید گلی زیبا و خوشرنگ را با نمد، پارچه، بافتنی، خمیر گل چینی یا هرچیز دیگر که به ذهنتان می‌آید درست کنید و کلیدتان را به آن وصل کنید. یک جاسوئیچی زیبا و معطر.

خانه‌های بافتنی: اهل بافتنی‌های ریز و ظریف هستید؟ پس این کیف‌ها مخصوص شماست. آنها را با استفاده از چند رنگ و با به‌کارگیری نهایت ذوق و سلیقه‌تان ببافید و حلقه کلید را هم از دسته کیف رد کنید. درست کردن هر یک از این کیف‌ها زمان زیادی نمی‌برد و نخ زیادی هم لازم ندارد. آنچه برای بافتنشان لازم است، تمام ذوق و اشتیاق شما برای خلق یک اثر زیباست. چند کیف در مدل‌های مختلف ببافید و هرکدام را به یکی از عزیزانتان هدیه بدهید.

صدف‌های رویایی: بخشی از زیبایی بی‌نظیر طبیعت را صدف‌ها تشکیل می‌دهند و به دلیل تنوع شکل و رنگ آنها می‌تواند در ساخت انواع و اقسام کاردستی به دردتان بخورد. پیشنهاد می‌کنیم از آنها برای ساخت جاسوئیچی هم استفاده کنید. یک بسته صدف در شکل‌های متنوع را از فروشگاه تهیه کنید، طرحی مشابه این نمونه یا مدلی دیگر را درنظر بگیرید و صدف‌ها را طبق آن با دقت با چسب چوب روی یکدیگر بچسبانید. در پایان هم با یک نوار باریک کلید را به آن وصل کنید. با درست کردن این جاسوئیچی یکی از شاهکارهای هنری‌تان را خلق کرده‌اید.

خانم و آقا: اگر شما هم موافقید که باید از هر بهانه‌ای برای جاری کردن فضای عاشقانه در خانه استفاده کرد، می‌توانید این نوع جاسوئیچی را داشته باشید. درست کردن این یکی دیگر کار خودتان نیست و باید از نجار محترم محلتان کمک بگیرید. همین طرح را روی کاغذ به او ارائه کنید. خانه‌ای با یک قلب در بالا و شکل خانم و آقایی که قرار است هر یک صاحب کلید خانه گل و دل مشترکشان شود. اگر این جاکلیدی را در منزل داشته باشید، هر روز که قصد دارید کلیدتان را از آن بردارید ناخودآگاه احساس عمیقی نسبت به همسرتان در دل شما نقش می‌بندد و روزتان را به نحوی عاطفی شروع می‌کنید.

سارا آذرخش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها