با توجه به حرکت بیداری اسلامی در جهان اسلام از آغاز سال 91 و گسترش این روند در حوزه کشورهای اسلامی، نظام سلطه به رهبری آمریکا در طراحی عملیاتی برای مهندسی معکوس این حرکت در واقع طرح جدیدی را تحت عنوان بیداری عربی در دستور کار خود قرار داد و اسناد و مدارک حاکی از یک برنامه بلندمدت برای تغییر جغرافیای منطقه در راستای اهداف خاورمیانه بزرگ‌تر و منافع بلندمدت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.
کد خبر: ۸۹۴۴۵۶

دولت آمریکا بزرگ‌ترین برنامه‌ها برای عملیاتی کردن اهداف خود را با همکاری برخی از کشورهای منطقه در دستور کار خود قرار داد و جنگ نیابتی را از طریق به‌کارگیری برخی از نیروهای اطلاعاتی، عملیاتی و نظامی کشورهای منطقه و همچنین جذب برخی از عناصر تندرو و تکفیری و آموزش آنها به انواع و اقسام تجهیزات نظامی، سعی کرد منطقه را دچار ناامنی کند تا بتواند تجزیه حداقل چند کشور عمده منطقه را که شامل سوریه، عراق و لبنان می‌شد در دستور کار قرار دهد. تمامی اسناد و مدارک حاکی از این است که پنتاگون در آموزش، انتقال و تسلیح گروه‌های تروریستی-تکفیری در سوریه نقش بسزایی داشته است. بر همین اساس طی پنج سال شاهد این بودیم که آمریکا و برخی کشورهای منطقه بیشترین هماهنگی را در جهت آماده‌سازی و تجهیز گروه‌های تروریستی در سوریه داشته‌اند.

به همین دلیل ما امروز شاهد این هستیم که حتی استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی و پیشرفته نیز در اختیار این گروه‌های تروریستی بوده است. با وجود همه ترفندهای تبلیغاتی و فریبکارانه‌ای که ایالات متحده آمریکا و برخی از همسویان آنها برای فریب افکار عمومی تحت عنوان مقابله با تروریسم انجام داده‌اند، باز هم شاهد این هستیم که بخشی از نیروهای ویژه آمریکا در بخش‌هایی از سوریه وجود داشته و ماموریت آموزش گروه‌های تکفیری را در برخی از کشورهای منطقه همچون ترکیه و اردن بر عهده دارند.

دکتر اصغر زارعی - کارشناس مسائل غرب آسیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها