همکاری گوگل با آمریکایی‌ها برای سرنگونی اسد

افشاگری‌های جدید از ایمیل‌های هیلاری کلینتون از تلاش و همکاری گوگل و شبکه الجزیره برای سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حکایت دارد.
کد خبر: ۸۹۰۶۹۹
همکاری گوگل با آمریکایی‌ها برای سرنگونی اسد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشریه دیلی‌میل، افشای ایمیل‌های هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد شرکت گوگل با استفاده از یک ابزار نقشه‌برداری به دنبال سرنگونی رئیس جمهوری سوریه بوده است.

این تبادلات ایمیلی را وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس منتشر کرده است.

به گزارش پرس‌تی‌وی، در زمانی که سیاست خارجی آمریکا تلاش برای سرنگونی اسد بوده است، این غول فناوری مستقر در آمریکا در پی تشویق نیروهای وفادار به اسد به ترک خدمت و فرار و همچنین افزایش اعتماد به نفس مخالفان وی بوده است.

جزئیات این طرح را جارِد کوهن، یکی از مدیران اجرایی گوگل، در پیام‌هایی به تیم کلینتون داده بود.

کوهن تا سال 2010 مشاور ارشد کلینتون و معاون ارشد در شورای روابط خارجی آمریکا بوده است. وی پس از خروج از وزارت خارجه آمریکا سمتی در گوگل گرفت و همکاری سطح بالایی با این شرکت را آغاز کرد.

افشای این ایمیل‌ها همچنین نشان داد شرکت گوگل در سال 2012 به دنبال کمک به مخالفان اسد و سرنگونی وی بوده است.

در بخشی از این پیام‌ها به همکاری اطلاعاتی گوگل و شبکه تلویزیونی الجزیره با پخش برنامه‌هایی علیه اسد اشاره شده است.

کوهن در ایمیلی به همکاران کلینتون، کارکرد نرم‌افزار نقشه‌برداری را برای استفاده توسط نیروهایی که به اسد پشت کنند تشریح می‌کند.

گفتنی است باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار تاریخی خود از کوبا اعلام کرد که شرکت گوگل قصد دارد اقداماتی برای «دسترسی بهتر به اینترنت» در این جزیره انجام دهد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها