رهبر کره شمالی برای نخستین بار به صراحت از موفقیت دانشمندان این کشور در ساخت کلاهک مینیاتوری و افزایش توان بازدارندگی تهدیدات هسته ای سخن گفت.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۸
کره شمالی کلاهک هسته‌ای مینیاتوری دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در اظهاراتی که امروز چهارشنبه از سوی تلویزیون دولتی این کشور منتشر شد، از توفیق دانشمندان هسته ای پیونگ یانگ به ساخت کلاهک های مینیاتوری قابل حمل بر روی موشک های بالستیک سخن گفت و از آن به عنوان یک موفقیت واقعی در افزایش توان بازدارندگی هسته ای کره شمالی یاد کرد.

اگرچه پیونگ یانگ پیشتر هم بر توانایی خود به ساخت کلاهک های مینیاتوری اذعان کرده بود، این نخستین بار است که جونگ اون با چنین وضوحی از حصول موفقیت در این عرصه سخن می گوید – اقدامی که به عقیده بسیاری از کارشناسان نشان از حرکتی موثر در تغییر بازی هسته ای کره شمالی دارد.

اظهارات جونگ اون درست یک روز پس از آن ایراد شد که کمیته دفاع ملی کره شمالی تهدید کرد که اگر واشنگتن و سئول به تمامیت ارضی این کشور احترام نگذارند از حملات هسته ای پیش گیرنده علیه آنها ابایی نخواهد داشت.

کره شمالی پس از آنکه به ترتیب در تاریخ ۶ ژانویه و ۷ فوریه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) دو آزمایش هسته ای و پرتاب ماهواره را با موفقیت پشت سر گذاشت، مورد خشم سازمان ملل قرار گرفت و مجبور به تحمل فشارها و تحریم های بیشتر از سوی این نهاد بین المللی شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها