آسیا میزبانی خوب تیم‌های ایرانی را ستود

میزبانی عالی، علیه ادعاهای پوشالی

دور اول لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی هر سه نماینده فوتبال کشورمان به پایان رسید، اما باارزش‌تر از این پیروزی‌ها، میزبانی‌های خوب دو تیم سپاهان و تراکتورسازی بود؛ میزبانی‌هایی که بار دیگر ثابت کرد، برخلاف ادعای پوشالی عربستانی‌ها ایران یکی از امن‌ترین کشورهاست.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۰

با وجود سرمای چهارشنبه بعدازظهر تبریز، 25 هزار تماشاگر برای حمایت از تراکتورسازی به ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز رفته بودند. پس از اتفاقاتی که در آخرین بازی فصل گذشته لیگ برتر رخ داد، این بیشترین حضور تبریزی‌ها در ورزشگاه یادگار بود. هواداران تبریزی با این حضور پرشور در کنار حمایت از تیم محبوب خود یک پیام بزرگ برای کل آسیا داشتند؛ این‌که ایرانی‌ها با وحدت و یکپارچگی مثال‌زدنی، میزبانی فوق‌العاده در رقابت‌های بین‌المللی هستند.

قطعا هیچ‌کس دوست ندارد جای مربی‌ای باشد که تیمش در یک مسابقه مهم با نتیجه 4 بر صفر شکست می‌خورد. این شرایطی بود که هنک‌تن‌کاته، سرمربی هلندی الجزیره در پایان بازی با تراکتورسازی در تبریز تجربه کرد. با این حال وقتی در نشست خبری از کاته در مورد میزبانی تراکتورسازی سوال شد، او همه ناراحتی‌اش را کنار گذاشت تا با رویی گشاده بگوید میزبانی ایران و مردم شهر تبریز عالی بود.

24 ساعت قبل از آن، ایوان یوانوویچ سرمربی النصر هم در نشست خبری دیدار تیمش مقابل سپاهان با وجود ناراحتی از شکست، در پاسخ به این پرسش که در ماه‌های گذشته کشورهای عربی حواشی زیادی مبنی بر نبود امنیت در ایران به راه انداخته‌اند، تاکید کرد: به نظرم این موضوع صحت ندارد. اصفهانی‌ها میزبانی خوبی از ما انجام دادند و ایران از امنیت بالایی برخوردار است.

اصفهانی‌ها در بازی سه‌شنبه شب سپاهان مقابل النصر سنگ‌تمام گذاشتند. به همین خاطر سه‌شنبه این هفته که لخویا برای بازی با ذوب‌آهن به اصفهان بیاید، هم می‌توان انتظار داشت که جمال بلماضی، سرمربی این تیم قطری و البته بازیکنان این تیم نیز همچون کادر فنی و نفرات دو تیم الجزیره و النصر امارات از میزبانی خوب ایران بگویند و امنیتی که در کشور ما برقرار است.

چنین فضایی قطعا عرصه را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده‌ای که با شکایت واهی عربستانی‌ها علیه ایران به جریان افتاده، تنگ خواهد کرد. در همین راستا سرپرست سپاهان با اشاره به میزبانی این تیم از النصر در اصفهان، تاکید کرد که اگر AFC رای به برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در کشور سوم بدهد، از این رقابت‌ها کنار می‌روند. رسول خوروش گفت:‌ همان‌طور که شاهد بودید میزبانی بسیار خوبی را از الجزیره انجام دادیم. تماشاگران هم بخوبی در ورزشگاه حاضر شدند. البته این میزبانی نسبت به گذشته هیچ فرقی نداشت و همیشه با مهمانان خود بخوبی برخورد می‌کنیم.

سعید عباسی هم پس از پیروزی 4 بر صفر تراکتورسازی برابر الجزیره امارات با اشاره به حضور هواداران این تیم در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز گفت: از هواداران توقع داشتیم که به ورزشگاه بیایند چون نقش یار دوازدهم را در سال‌های قبل دیده بودیم. این پیروزی جنبه ملی داشت و علاوه بر مردم تبریز دل همه مردم ایران را شاد کرد.

عباسی درباره میزبانی خوب تراکتورسازی از تیم اماراتی افزود: با حمایت استانداری، فرمانداری و مبادی ذی‌ربط توانستیم میزبانی خوبی داشته باشیم. هرچند این کار انرژی زیادی از ما گرفت، اما نسبت به سال‌های قبل تمهیدات بیشتری هم اندیشیده بودیم، چون می‌دانستیم که تمام مسائل به AFC منعکس می‌شود.

بسیج همگانی برای حمایت از امنیت کشور

به دنبال میزبانی خوب سپاهان و تراکتورسازی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ هم بار دیگر بر مواضع ایران در قبال عربستانی‌ها پافشاری کرد. تاج با اشاره به ادعای ناامنی ایران از طرف دو کشور عربستان و امارات تصریح کرد: موضع سازمان لیگ همان موضعی است که کشورهای مقابل نشان می‌دهند. مگر عربستان می‌تواند بی‌دلیل از ناامنی صحبت کند؟ هر چهار مدیرعامل ایرانی حاضر در آسیا امنیت تیم‌ها را بخوبی تامین کردند. همان‌طور که می‌بینید کشور امارات و قطر از میزبانی سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز و نفت تهران تشکر کردند و همه کشور بسیج شده‌اند که بتوانیم از امنیت کشورمان به نحو احسن حمایت کنیم.

وی با بیان این‌که آنچه از دست سازمان لیگ بربیاید برای سه تیم ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی انجام می‌دهد، ادامه داد: امروز دیگر بحث سپاهان اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان یا تراکتورسازی تبریز نیست. در بازی‌های آسیایی بحث، بحث ایران است. به همین دلیل من به همه تیم‌های حاضر در لیگ آسیا اعلام می‌کنم مشکلاتشان را که در لیگ وجود دارد به فراموشی سپرده و با فکری آزاد وارد لیگ قهرمانان شوند.

تا پایان مهلت 50 روزه کنفدراسیون فوتبال آسیا (15 مارس 2016 – 25 اسفند 94) فقط 17 روز زمان باقی است و باید امیدوار بود گزارشاتی که از سوی کمیته اجرایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به هیات داوری AFC ارسال می‌شود، بتواند از نفوذ عربستانی بکاهد و فوتبال ایران، به حقوق حقه خود که میزبانی از تمامی دیدارهای بین‌المللی در سطح فوتبال آسیاست، دست پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها