نمایندگان فوتبال ایران در هفته اول لیگ قهرمانان هت‌تریک کردند

تراکتور حریف اماراتی را شخم زد

بهتر از این نمی‌شد؛ 24 ساعت بعد از برد آسیایی سپاهان و ذوب‌آهن نوبت به تراکتورسازی ایران رسید که حریف اماراتی را گلباران کرده و یک روز باشکوه را برای تبریزی‌ها و کشورمان رقم بزند.
کد خبر: ۸۸۴۵۳۵

به گزارش جام‌جم، هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که خوشبختانه برخلاف پیش‌بینی‌ها و تردیدهایی که درباره شرایط نمایندگان کشورمان در این عرصه می‌رفت، در میدان عمل هر سه تیم کشورمان گام‌های استواری برداشته و امیدها را زنده نگه داشتند تا دست‌کم به صعود آنها به مرحله حذفی دل‌ببندیم. در این رابطه سه‌شنبه شب ذوب‌آهن اصفهان در قطر بر تیم متمول لخویا یک بر صفر چیره شد تا با سه امتیاز پیشتاز گروه دوم این رقابت‌ها شود. در بازی تقریبا همزمان گروه اول این رقابت‌ها نیز سپاهان در اصفهان با دو گل النصر امارات تیم رده سومی لیگ این کشور را با شکست بدرقه کرد تا هم سند ابقای استیماچ مربی کروات این تیم امضا شود و هم سپاهانی‌ها بسان همشهریانش در گروه خود، یعنی گروه اول صدرنشین شود.

این، همه خوشبختی فوتبال ایران در هفته اول این رقابت‌ها نبود زیرا دیروز تراکتورسازی در تبریز با برد قاطع 4 بر صفر الجزیره امارات را شکست داد تا شیرینی کامیابی باشگاه‌های فوتبال کشورمان را دو چندان کند.

الجزیره امارات تیم رده هشتمی لیگ چهارده تیمی این کشور در حالی که آخرین بازی خود را در لیگ این کشور با نتیجه 3 بر 2 از بن‌یاس برده بود، اما در تبریز حرفی برای گفتن نداشت و شاگردان امیر قلعه‌نویی بواقع این تیم را مقهور خود ساختند. بختیار رحمانی در دقایق 5 و 60، شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 11 و مهدی شریفی در دقیقه 54 چهار بار دروازه حریف را گشودند؛ اضافه کنید به این تعداد گل چندین و چند موقیعتی را که تراکتوری‌ها از دست دادند!

به این ترتیب تراکتورسازی هم با سه امتیاز در صدر جدول گروه سوم این رقابت‌ها قرار گرفت زیرا دیگر بازی گروه بین تیم‌های پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان با تساوی به پایان رسید.

قلعه‌نوعی: این برد متعلق به مردم است

برد شیرین مقابل الجزیره آن‌قدر مهم است که امیر قلعه‌نویی پس از مدت‌ها با لبخند رضایت در نشست خبری حاضر شود و پیروزی را به هواداران تقدیم کند، او در این باره گفت: خدا را شاکرم که با انجام یک بازی منطقی و تاکتیکی یک برد خوب را به هواداران هدیه کردیم. از هواداران تشکر می‌کنم که تیم را تنها نگذاشتند. یک عده‌ای به دنبال بر هم زدن آرامش بودند و می‌خواستند منافع خودشان را دنبال کنند. اگر این تیم از ابتدای فصل آرامش داشت فوتبال بسیار زیبایی را ارائه می‌کرد. آنهایی که باید آرامش را در تیم القا می‌کردند کارشان را انجام داده‌اند. عده‌ای هم دنبال برهم زدن آرامش تیم بودند.

امیر قلعه‌نوعی اعتقاد دارد که تیمش حتی می‌توانست بهتر از این هم ظاهر شود: خدا را شاکریم توانستیم در چند وقت اخیر این تیم را به یک تیم واقعی تبدیل کنیم. از طرفداران خواهش می‌کنیم که طوری رفتار کنند که تراکتور لطمه نخورد و ما اینجا مهمان هستیم. این زمین برای لیگ قهرمانان آسیا آماده شده بود اما بازی‌های لیگ یک را هم برگزار می‌کردند. بعد از بازی با پدیده این زمین باید یک ماه استراحت داده می‌شد. یکی از ضربه‌هایی که خوردیم این بود که نگذاشتند اردوی‌مان را در ترکیه برگزار کنیم. اگر می‌توانستیم سه بازی تدارکاتی برگزار کنیم وضع‌مان بهتر از این می‌شد.

سرمربی تراکتور در ادامه افزود: در این بازی همه خوب عمل کردند و توانستیم ارتباط خط دفاعی، هافبک و حمله را برقرار کنیم و به اهداف‌مان دست پیدا کنیم.الجزیره دو مهاجم زهردار در خط حمله داشت ولی از همه بازیکنانم تشکر می‌کنم که مثل سربازان وطن از آبروی ایران دفاع کردند و باید کمک کنیم تا این تیم را به جایگاه واقعی خود برسانیم. این برد متعلق به مردم است و کمترین سهم را من مربی که به قول بعضی‌ها مربی تحمیلی هستم دارم. این باید تجربه‌ای باشد تا دیگر کسانی که می‌خواهند به تراکتور لطمه بزنند ناکام بمانند.

نتایج بازی‌های دیروز:

گروه C : پاختاکور ازبکستان2 ـ الهلال عربستان2، تراکتورسازی ایران4 ـ الجزیره امارات صفر

گروه D : العین امارات ـ الجیش قطر، الاهلی عربستان ـ نسف‌قارشی ازبکستان

گروه G : ملبورن ویکتوری استرالیا2 ـ شانگهای شینهوا چین یک، سامسونگ کره‌جنوبی صفر ـ گامبا اوزاکا ژاپن صفر

گروه H : اوراوارد ژاپن 2 ـ سیدنی اف‌سی استرالیا صفر، گوانگ‌جو چین صفر ـ پوهانگ کره‌جنوبی صفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها