افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری

بالاخره دوره چشم انتظاری بازنشسته‌های کشوری سر می‌رسد و آنها هم مشمول افزایش حقوق می‌شوند‌ افزایش حقوقی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید، براساس مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که باید پلکانی باشد.
کد خبر: ۸۸۴۵۲۲

دکتر علی ربیعی در حاشیه نشست تخصصی رفاه و توانمندسازی که در محل اجلاس سران برگزار شد، اعلام کرد: این روش به منظور رفع تبعیض به‌کار گرفته شده است و به این ترتیب افرادی که دریافتی پایین‌تری دارند، می‌توانند به یک نسبت مناسب به دریافتی بالاتر دست یابند که این موضوع را از سال آینده از طریق سازمان بازنشستگی عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد .

حذف 15 میلیون نفر یارانه بگیر صحت ندارد

وی درباره شایعه حذف 15 میلیون نفر از یارانه‌بگیران به ایسنا توضیح داد: هیچ سندی مبنی بر حذف 15میلیون یارانه بگیر وجود ندارد. این موضوع شایعه است که در روزهای نزدیک به انتخابات برای بهره‌برداری‌های خاص مطرح می‌شود؛ با وجود کاهش قیمت نفت، پرداخت یارانه نقدی در دولت یازدهم همچنان ادامه دارد.

دکتر ربیعی تعداد افرادی که باید تا پایان امسال براساس مصوبه مجلس از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شدند را شش میلیون نفر ذکر کرد و گفت: به دلیل این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک اطلاعات کاملی در خصوص وضعیت اقتصادی این افراد دسترسی نداشت و می‌توانست مشکلاتی را ایجاد کند، نصف این تعداد را حذف کرد.

وی از اضافه شدن یک میلیون و 100هزار کودک به تعداد دریافت‌کنندگان یارانه نقدی کشور در سال جاری خبر داد.

دکتر ربیعی درباره مسکن اجتماعی نیز گفت: از دیگر اقدامات دولت یازدهم ایجاد مسکن اجتماعی است که وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه وزارت مسکن و شهرسازی این مهم را
پیگیری می‌کنند.

اتخاذ سیاست‌های رفاهی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی دیگر از برنامه‌های ششم توسعه را پیگیری «سیاست‌های رفاهی» از طریق نهادهای مدنی در کشور نظیر دهیاری‌ها یا سازمان‌های غیردولتی ذکر و تصریح کرد: همچنین طرح خوشه‌بندی مشاغل از مواردی است که در برنامه ششم توسعه پیگیری خواهد شد. در این طرح مشاغل خرد و کوچک به شکل زنجیره در مناطق روستایی کشور با توجه به قابلیت‌های اقتصادی و اجتماعی این مناطق تنظیم می‌شود. وی تاکید کرد: مهم ترین اولویت ما در برنامه ششم سیاست‌های رفاهی مبتنی بر توانمندسازی خواهد بود که در این نوع سیاست‌های رفاهی گروه‌های هدف مورد توجه قرار می‌گیرند و نه عموم و متناسب با نیاز‌های گروه‌های هدف افراد توانمندسازی خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها