وزیر کشور بحرین روز یکشنبه ادعا کرد شواهدی مبنی بر دخالت‌های ایران در بحرین وجود دارد که امنیت داخلی را تهدید می‌کند و تهران می‌کوشد اقداماتی انجام دهد تا در بحرین نیز همانند تعدادی از کشورهای عربی، اکثریت نمایندگان مجلس طرفدار ایران باشند.
کد خبر: ۸۸۳۸۰۵

دبیرکل سازمان اروپایی ـ بحرینی حقوق بشر، سخنان وزیر کشور بحرین را به منزله اعلام جنگ علیه شیعیان این کشور و توجیه هر نوع ظلم و ستمی بر آنان توصیف کرد.

حسین جواد پرویز، با اعلام این موضوع گفت: سخنان راشد بن عبدالله آل‌خلیفه وزیر کشور بحرین حامل این پیام است که بحران ادامه دارد و تائید حکم‌های شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق و ابراهیم شریف دبیرکل سابق جمعیت وعد به منزله نمایش‌های جدید درهمین رابطه است.

شیعیان اکثریت جامعه بحرین را تشکیل می‌دهند، ولی از سهم اندکی از قدرت و ثروت و رفاه در بحرین برخوردارند و از سوی حکومت بشدت تحت فشار قرار می‌گیرند. از پنج سال پیش یک جریان اعتراضی در بحرین شکل گرفته است که خواستار پایان دادن به تبعیض علیه شیعیان و انجام اصلاحات در این کشور است. اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی در بحرین همواره با مشت آهنین سرکوب شده است. در ادامه این سرکوب‌ها، رژیم آل‌خلیفه رهبران معترضان ازجمله شیخ علی سلمان، روحانی بانفوذ این کشور را به زندان انداخت. درهمین رابطه مقامات بحرین یک روحانی برجسته شیعه را پس از لغو تابعیتش از کشور اخراج و به لبنان تبعید کردند. این روحانی شیخ محمد خجسته است که روز یکشنبه از منامه به بیروت پایتخت لبنان تبعید شد. پیش از این یک دادگاه بحرینی، به اتهام پیوستن به فعالیت‌های اعتراض‌آمیز ضددولتی، به لغو تابعیت شیخ خجسته و اخراج وی از کشور حکم داده بود. اقدام منامه در اخراج شیخ محمد خجسته با مخالفت‌های گروه‌های سیاسی، نهادهای دینی و حقوق بشری روبه‌رو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها