ابتهاج محمد اولین زن آمریکایی مسلمان است که با حجاب اسلامی‌ در رقابت های شمشیربازی المپیک ریو 2016 شرکت می‌کند.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۱

این شمشیرباز 30 ساله با کسب مدال برنز در جام جهانی اسلحه سابر آتن جواز حضور در بازی‌های المپیک تابستانی ریو 2016 را به‌دست آورد. وی اولین زن مسلمان است که در رشته شمشیربازی برای آمریکا به میدان رفته است. او در دو جام جهانی از سه جام جهانی برگزار شده در فصل جاری، مدال برنز گرفت. محمد، در حال حاضر رده دوم را در جدول امتیازهای تیم ملی شمشیربازی آمریکا در اختیار دارد.

محمد در تلاش بود سهمیه المپیک 2012 لندن را به‌دست آورد، ولی به علت پارگی رباط دست پیش از برگزاری المپیک، نتوانست در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. دارنده مدال طلای تیمی‌ در رقابت‌های قهرمانی شمشیربازی 2014 در کازان، گفت: می‌خواهم در المپیک ریو برای تیم آمریکا به میدان بروم و ثابت کنم هیچ چیز نه نژاد، نه مذهب یا جنسیت نمی‌تواند مانع از رسیدن به هدف شود.

او بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی خود در سال 2007 از دانشگاه دوک، تمرکز خود را به‌طور تمام‌وقت به شمشیربازی معطوف کرد. وی افزود: وقتی تحصیلات دانشگاهی‌ام به پایان رسید، متوجه حضور پایین اقلیت‌ها در ورزش شدم و همین انگیزه‌ای شد تا شمشیربازی را به‌طور تمام‌وقت دنبال کنم.

الهه احمدی همچنان در صدر

الهه احمدی در تازه‌ترین رنکینگ جهانی تیراندازی در ماه فوریه برای پنجمین ماه متوالی در صدر ماده تفنگ بادی جهان قرار گرفت. رده‌بندی کامل بانوان تیراندازی ایران در این رنکینگ به شرح زیر است:

تفنگ بادی 10 متر: الهه احمدی (1)، نجمه خدمتی (10)، مه‌لقا جام بزرگ (28)، نرجس امام‌قلی‌نژاد (86)

تفنگ سه وضعیت: مه‌لقا جام بزرگ (32)، الهه احمدی (34)، صفیه صحراگرد (75)، نجمه خدمتی (75)

تپانچه 10 متر بانوان: الهام هریجانی (67)، بهناز غلامی‌(77)، فاطمه حسینی (114)، گلنوش سبقت‌الهی (123)

تراپ: سپیده سیرانی (51) مرضیه پرورش‌نیا (76)، شیوا فرح‌پور (78)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها