نخست وزیر روسیه هشدار داد

ورود اعراب به سوریه یعنی جنگ جهانی

نخست وزیر روسیه هشدار داد، در صورت اعزام نیروهای عربی به سوریه، جنگ جهانی جدیدی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۱۴
ورود اعراب به سوریه یعنی جنگ جهانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روسیا الیوم، "دیمیتری مدودوف" گفت: آمریکایی ها و همپیمانان عرب ما باید درباره آغاز جنگی مستمر فکر کنند؟ آیا آنان معتقدند که در چنین جنگی به سرعت پیروز می شوند؟

مدودوف در مصاحبه با روزنامه آلمانی "Handelsblatt" اظهار داشت: به جای ایجاد یک جنگ جهانی جدید، باید همه طرفها را به نشستن پای میز مذاکره مجبور کرد.

مدودوف خاطرنشان کرد: اختلافات سیاسی نباید بهانه ای برای دخالت در امور کشورهای دیگر باشد.

خبرگزاری تاس هم تأکید کرد که مدودوف در مصاحبه با این روزنامه آلمانی، اظهار داشت: شاید ارزیابی های مختلفی درباره سیاستمداران داشته باشیم، ولی این امر نباید دلیلی برای آغاز دخالت یا سوزاندن کشور (سوریه) از داخل باشد، اکنون جنگی در داخل سوریه به راه افتاده است و همه از یکدیگر آسیب دیده اند، شیعیان، اهل سنت، و دیگران مانند دروزی ها و مسیحیان و علوی ها ... شاید اسد نمونه و الگویی برای دموکراسی نباشد، ولی باید تلاش می شد تا انتخاباتی در آنجا برگزار شود، به جای آنکه چنین حمله شدیدی صورت بگیرد که در نتیجه آن همه گرفتار رنج و مشکلات شوند.

مدودوف افزود: از رویدادهای سوریه باید عبرت گرفت که ایجاد مشکل چه اندازه آسان است ولی حل آن چقدر دشوار.

وی خاطرنشان کرد: حضور نظامی روسیه در سوریه برای دفاع از منافع ملی است، و باید در نظر داشت که رهبری سوریه از روسیه این پشتیبانی نظامی را خواستار شد.

مدودوف تأکید کرد: در روسیه قومیتهای مختلف و برخی افراد افراطی هستند، و روسیه با آنها در قفقاز جنگید، و این افراطی ها گاهی به کشورهای دیگر نفوذ می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها