آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی حاد تنفسی است و برخلاف سرماخوردگی، بیشتر به طور ناگهانی و با سردرد، سرفه‌های خشک و لرز آغاز می‌شود و سپس دردهای عضلانی در مهره‌های کمر، پاها، گلودرد و تب حدود 40 درجه و ضعف عارض می‌شود. مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا جزئی است و بیشتر افراد فوتی بیماری‌های زمینه‌ای دارند.
کد خبر: ۸۷۷۴۴۳

مهم‌ترین عارضه آنفلوآنزا عفونت ریه (پنومونی) است و در کودکان خروسک، سینوزیت و عفونت گوش میانی ممکن است با آنفلوآنزا دیده شود و عمده‌ترین راه پیشگیری، استفاده از واکسن آنفلوآنزاست.

اما اگر کودک به آنفلوآنزا دچار شد

اگر کودک دچار تنگی یا نارسایی تنفس شده است، سر او را کمی بالا بیاورید تا راحت‌تر نفس بکشد. در این حالت تخلیه خلط از سینوس‌ها و پشت حلق راحت‌تر صورت می‌گیرد. برای کمک به التیام سرفه‌های شبانه کودک می‌توانید از شربت عسل استفاده کنید.

چون کودک قادر به تخلیه بینی خود نیست بهتر است از مکش بینی همراه آب مقطر استفاده کنید. پس از چکاندن چند قطره آب مقطر از مکش بینی استفاده کنید و هرگز سعی نکنید دستگاه را به عمق بینی فرو ببرید.

استفاده از بُخور به رفع گرفتگی بینی و بی‌قراری کودک کمک می‌‌کند. می‌‌توانید مقداری روغن مِنتول (از ترکیبات نعنا) یا عصاره اوکالیپتوس یا برگ‌های درخت اوکالیپتوس را به آب در حال تبخیر اضافه کنید. حتی ریختن چند قطره عصاره اکالیپتوس روی بالش کودک می‌تواند عمل تنفس را تسهیل کند.

محسن ریاحی‌پور

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها