مرحله نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال بانوان از نهم بهمن آغاز می‌شود

لیگی برای ورود به عرصه های جهانی

بسکتبال بانوان ایران در سالی که از فرصت تعیین شده فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) کمتر از شش ماه باقی‌مانده است، با تب و تاب خاصی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۰

فیبا به بانوان، به‌ویژه کشورهای اسلامی و مسلمان دو سال مهلت داده تا برنامه‌های خود را برای استفاده از پوشش مناسب و رفع ممنوعیت حجاب در بازی‌های بسکتبال تبیین کنند. از این‌رو لیگ برتر بانوان بسکتبال ایران با این هدف در کنار تورنمنت‌های بین‌المللی برگزار شد تا مورد توجه فیبا قرار بگیرد.

به این ترتیب بانوان محجبه بسکتبال ایران با طراحی لباس مناسب در بازی‌های باشگاهی حضور دارند و برای ورود به عرصه‌های جهانی لحظه‌شماری می‌کنند‌. رقابت‌های باشگاهی امسال با هیجان و امید، راهیابی به رقابت‌های بین‌المللی بر‌اساس تقویم فیبا، با حضور 12 تیم آغاز شد و تا چند روز دیگر چهار تیم برتر و راه‌یافته به نیمه‌نهایی، مرحله نخست سری بازی‌های این مرحله را برگزار می‌کنند.

تیم‌های کوشا سپهر سبلان، ذوب آهن اصفهان، شهرداری بندرعباس و گاز تهران، چهار تیم راه‌یافته به بازی‌های نیمه نهایی هستند.در واقع با وجود شایستگی تیم‌های دیگر این چهار تیم عصاره اصلی بسکتبال بانوان به‌شمار می‌آیند که رقابت آنها در سه مرحله، قهرمان امسال لیگ بسکتبال بانوان را مشخص می‌کند.

سری بازی‌های نیمه نهایی به ترتیب در روزهای هشتم و نهم بهمن، بیست و سوم، بیست و چهارم بهمن و ششم و هفتم اسفند برگزار می‌شود.

بسیاری از مربیان و دست اندرکاران نمی‌توانند نتایج بازی‌های این چهار تیم را پیش‌بینی و در نهایت قهرمان این دوره را از هم اکنون معرفی کنند، زیرا به اعتقاد آنها بازیکنان ملی، مطرح و خارجی به‌درستی در تیم‌ها پخش شده‌اند، طوری که پیش‌بینی نتایج رقابت‌های آنها دشوار است. وقتی با مربیان این چهار تیم هم صحبت کردیم همگی از همه جا گفتند الا پیش‌بینی این‌که کدام تیم قهرمان می‌شود.

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها