آخرین سکانس از رقابت‌های لیگ برتر قبل از تعطیلی یک ماهه آن. هفته هفدهم لیگ برتر امروز و فردا با انجام هشت بازی پیگیری می‌شود که بی‌شک یکی از حساس‌ترین آنها بازی امروز پرسپولیس و استقلال خوزستان در تهران است.
کد خبر: ۸۶۸۵۹۵

ساعت 16 و 30 دقیقه امروز ورزشگاه آزادی میزبان یک قرمز و آبی مهیج است. دیداری که به گفته برانکو ایوانکوویچ فرقی با دربی ندارد. پرسپولیس که دور برگشت را با تساوی 2-2 مقابل پدیده آغاز کرد، در حال حاضر با صدر جدول هفت امتیاز فاصله دارد که شاید سه امتیاز آن در گروی همین بازی باشد. اگر پرسپولیس، استقلال خوزستان را شکست دهد و استقلال تهران هم در انزلی متوقف شد، تیم برانکو به چهار یا پنج امتیازی صدر جدول می‌رسد. البته عبدالله ویسی ثابت کرده تیمش به این راحتی‌ها تن به شکست نمی‌دهد. استقلال خوزستان، صدرنشین این روزهای لیگ برتر 15 هفته متوالی است که طعم شکست را نچشیده و با اتکا به همین موضوع حالا مدعی اول قهرمانی در لیگ است.

برانکو در آستانه این بازی و در نشست خبری گفت: به نظرم ما یک دربی را در پیش داریم و دو تیمی که بهترین بازی‌های لیگ را در این فصل به نمایش گذاشتند، برابر هم قرار می‌گیرند. من به استقلال خوزستان به‌خاطر نتایج درخشان در این فصل تبریک می‌گویم. این تیم پدیده لیگ است. آنها سال گذشته به سختی در لیگ ماندند اما امسال در صدر جدول هستند. این تیم بسیار باثبات بازی کرده است.

سرمربی پرسپولیس درباره جدال برابر این تیم افزود: من فکر می‌کنم مسابقه بسیار سختی در انتظارمان است. این تیم دفاع بسیار خوبی دارد و در مجموع پنج گل دریافت کرده است. آنها به همین خاطر ثبات خود را در صدر جدول حفظ کرده‌اند. ما سوشا را در ترکیب نداریم و نورمحمدی نیز مصدوم است با این حال بقیه بازیکنان می‌توانند ما را یاری کنند.

عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان هم در نشست خبری قبل از بازی گفت: هر دو تیم روند خوبی پیش گرفتند و چند هفته است که بازنده نبوده‌اند. به همین خاطر این مسابقه می‌تواند بازی پایاپای و زیبایی باشد. وی افزود: ما هم مانند پرسپولیس دنبال سه امتیاز هستیم. مطمئناً پرسپولیس با توجه به امتیاز میزبانی‌، سه امتیاز می‌خواهد. ما هم می‌خواهیم شایستگی‌هایمان را نشان دهیم و دست پر از زمین مسابقه خارج شویم.

ویسی در رابطه با شایعه حضور جادوگر در تیم استقلال خوزستان نیز گفت: من اصلا به این‌گونه مسائل اعتقاد ندارم و این موضوع را خنده‌دار می‌دانم؛ اگر جادوگر داشتیم چرا سال گذشته به پلی‌آف رفتیم یا دو فصل گذشته با نماز و روزه در لیگ باقی ماندیم. اگر چنین چیزهایی بود چین و هند باید قهرمان جهان می‌شدند.

نگاه استقلال به صدر

باز پس گرفتن صدر جدول، این ماموریتی است که پرویز مظلومی و شاگردانش در انزلی دنبال آن هستند. آبی‌های پایتخت به‌طور معمول از انزلی خاطره خوش ندارند و ملوانان با وجود این‌که در روزهای بد خود به سر می‌برند و در پنج مسابقه اخیر فقط یک امتیاز کسب کرده‌اند از این اعتماد به نفس برخوردارند تا برابر استقلال نتیجه‌گیری کنند. از یاد نبریم حمید استیلی برای تقابل با مظلومی انگیزه‌های زیادی دارد و می‌خواهد با پیروزی برابر حریف، آرامش موقتی را به اردوی تیم خود بازگرداند.

این در حالی است که استقلال به صدرنشینی هم فکر می‌کند و با آگاهی از نتیجه بازی روز قبل استقلال خوزستان برابر پرسپولیس، تاکتیک خاص این بازی را در نظر خواهد گرفت. شاید مظلومی منتظر شکست همنام خوزستانی و هدیه صدرنشینی از پرسپولیس است تا با یک تساوی در انزلی هم تیمش را به صدر جدول ببرد و با آرامش به تعطیلات یک ماهه برود. سرمربی آبی‌ها که نگران فشردگی بازی‌ها و مصدومیت بازیکنانش است، در این مسابقه هم رحمتی را همراه ندارد و طالب‌لو دروازه‌بان این تیم است.

دو شهرآورد

به‌جز دیدارهای پرسپولیس و استقلال، هفته هفدهم لیگ برتر دو شهرآورد حساس هم در دل خود دارد؛ اولی شهرآورد اصفهان که امروز برگزار می‌شود و دومی شهرآورد تبریز در روز جمعه.

از آخرین رویارویی سپاهان و ذوب‌آهن فقط یک ماه و یک هفته می‌گذرد؛ ماراتنی که 120 دقیقه به طول انجامید و در نهایت با پیروزی ذوب‌آهن در ضربات پنالتی به پایان رسید. گرچه ذوبی‌ها با عبور از همشهری خود برای دومین سال متوالی به فینال جام حذفی صعود کردند، اما چون آن بازی در وقت‌های قانونی و اضافی مساوی شد، رکورد شکست‌ناپذیری سپاهان مقابل این حریف همچنان پابرجاست. آخرین پیروزی ذوب‌آهن در شهرآورد اصفهان به دور رفت دهمین دوره لیگ برتر باز می‌گردد؛ جایی ‌که این تیم با هدایت منصور ابراهیم‌زاده و در تاریخ 27 مرداد سال 1389 با تک گل دقیقه 27 محمدرضا خلعتبری برابر سپاهان که سرمربی‌اش امیر قلعه‌نویی بود، به پیروزی دست یافت.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی مقابل سپاهان گفت: شهرآورد اصفهان بازی بزرگ هفته است. تیم سپاهان همیشه برای ما قابل احترام بوده و قرار گرفتن مقابل مربی بزرگی مثل استیماچ در این بازی، مثل یک کلاس درس خواهد بود. فکر می‌کنم سپاهان طی مدتی که استیماچ سرمربیگری تیم را به‌عهده داشته، صرف‌نظر از نتایجش پیشرفت خوبی نشان داده و این مربی می‌تواند در آینده به این تیم کمک زیادی کند. وی ادامه داد: سپاهان مثل ذوب‌آهن دنبال سه امتیاز بازی است و به همین خاطر با انگیزه کامل مقابل ما ظاهر می‌شود و همین کار را برای ما سخت می‌کند. این تیم بازیکنانی دارد که می‌دانند چگونه از اشتباهات حریف استفاده کنند و اگر تیمی تمرکز کافی در خط دفاع نداشته باشد، می‌تواند از این طریق ضربه بخورد.

ایگور استیماچ هم در نشست خبری پیش از بازی مقابل ذوب‌آهن گفت: ما با تیمی بازی داریم که در مکان سوم جدول است.

واقعیت این است که سپاهان به‌خاطر مشکلات مالی و بازیکنان مصدومش کار سختی در پیش خواهد داشت اما تلاش می‌کنیم تا نتیجه‌ای غیر آنچه در جام حذفی به دست آمد، رقم بخورد. البته قبل از بازی جام حذفی این دو تیم، سپاهان شرایط بهتری داشت زیرا در رابطه با مسائل مالی تحت فشار نبودیم و تمرکزمان روی بازی بیشتر از حالا بود. امیدوارم مسئولان باشگاه راه‌حلی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی پیدا کنند.

در دیگر شهرآورد هفته هفدهم فردا تراکتورسازی و گسترش فولاد به مصاف هم می‌روند. تراکتورسازی در سه هفته اخیر با امیر قلعه‌نویی هفت امتیاز کسب کرده و این در حالی است که گسترش فولاد با فراز کمالوند حال و روز خوشی ندارد و فقط یک امتیاز از سه بازی اخیرش به‌دست آورده است.

برنامه هفته هفدهم

پنجشنبه 10 دی

سایپا ـ راه‌آهن، ساعت 15 در ورزشگاه پاس قوامین تهران (داور: موعود بنیادی‌فر)

فولاد ـ پدیده، ساعت 15 در ورزشگاه غدیر اهواز

(داور: شاهین حاج بابایی)

سپاهان ـ ذوب‌آهن، ساعت 15 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان (داور: حسین زرگر)

پرسپولیس ـ استقلال خوزستان، ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران (داور: احمد صالحی)

جمعه 11 دی

ملوان ـ استقلال تهران، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه تختی انزلی (داور: محسن ترکی)

سیاه‌جامگان ـ استقلال اهواز، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه ثامن مشهد (داور: بابک وسیله‌بر)

تراکتورسازی ـ گسترش فولاد، ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز (داور: البرز حاجی‌پور)

صبا ـ نفت، ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم (داور: تورج حق‌وردی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها