«فیلسوف‌های احمق» نام فیلم سینمایی است به کارگردانی سعید جاوید که در فضایی طنز به نقد شخصیت‌های دیکتاتور جهان می‌پردازد. این فیلم چندی پیش به دلیل مشکلاتی که برای تهیه‌کننده‌اش پیش آمده بود، متوقف شد، اما حالا دوباره فیلمبرداری خود را از سر گرفته است.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۱

جواد هاشمی، یکی از بازیگران این فیلم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این فیلم به دلیل تغییر تهیه‌کننده اثر، مدتی متوقف شده بود که خوشبختانه دوباره فیلمبرداری خود را آغاز کرد.

به گفته او، تا پایان دی، فیلمبرداری این کار تمام می‌شود. «فیلسوف‌های احمق» اثری ضدصهیونیستی است که شخصیت‌های دیکتاتور جهانی را نقد می‌کند. علاوه بر هاشمی، رضا رویگری، شراره رخام، فرشید نوابی، سیروس کهوری‌نژاد، تورج نصر و کیهان ملکی در این فیلم بازی می‌کنند.

احمدی با «اسب و سیب و بهار» می‌آید

کتاب «اسب و سیب و بهار» اثر احمدرضا احمدی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. آن‌طور که فارس می‌نویسد، احمدی در این کتاب تجربه و لذت با هم بودن را برای مخاطبان نوجوان بیان می‌کند. این کتاب تازه‌ترین اثر این نویسنده مشهور است که با تصویرگری راشین خیریه آراسته شده است. نویسنده در این کتاب، برای نوجوانان با شیوه‌ای جالب و در قالب داستانی کوتاه، مفهوم تنهایی و غم جدایی را بازگو می‌کند. کتاب «اسب و سیب و بهار» با طراحی گرافیکی کورش پارسانژاد در 48 صفحه رنگی با جلد سخت برای گروه سنی «د و ه» (دوره‌ اول و دوم متوسطه)، با شمارگان 5000 نسخه و قیمت 8700تومان منتشر شده است.

پایان «جاودانگی» با آنا نعمتی

مهدی فردقادری پس از ده سال کارگردانی در عرصه فیلم کوتاه با «جاودانگی» به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی خود پا به مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور یعنی فیلم فجر می‌گذارد. این فیلم در ادامه فیلم‌های کوتاه «تناوب»، «دایره‌های معکوس» و «ماجرای یک شب بارانی» است و به قصه زندگی شش خانواده در قطار، در شبی بارانی می‌پردازد که این قصه‌ها با جابه‌جایی زمان روایت می‌شود. آنا نعمتی، فقیهه سلطانی، علی رضااستادی، مارال فرجاد، سودابه بیضایی، اتابک نادری، منوچهر علیپور، میثاق زارع، امیر شریعتمداری و... در «جاودانگی» ایفای نقش کرده‌اند. نسخه اولیه فیلم سینمایی «جاودانگی» روز گذشته به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

کلید طلایی اردبیل به اکبر عبدی رسید

شورای شهر و شهرداری اردبیل کلید طلایی این شهر را در جشن میلاد نور و در آیین تجلیل از اکبر عبدی به این هنرمند اردبیلی‌الاصل اهدا کردند. ایرنا در این‌باره نوشت: این جشن همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام برگزار شد و طی آن از خدمات هنری اکبر عبدی، بازیگر سینما و تلویزیون قدردانی شد. عبدی در این جشن گفت: با وجود بیماری که دارم، حضور در این دیار و به خصوص روستای آقاباقر اردبیل زادگاهم باعث افتخار است. این جشن از جشنواره فجر نیز برایم ارزشمندتر بود، حضور تعداد کثیری از همشهریانم بزرگ‌ترین افتخار برایم است. عبدی با اشاره به این‌که بسیار علاقه‌مند به اجرای نمایشنامه‌ای در اردبیل است، بیان کرد: پس از بهبودی تلاش می‌کنم با گروهی، تئاتر مشدی عباد را سال آینده در اردبیل روی صحنه ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها