همایش مدیران شبکه‌های تلویزیونی استان‌ها با پیام دکتر سرافراز برگزار شد

همدلی فرهنگ‌ها زیر چتر رسانه ملی

همایش مدیران شبکه‌های تلویزیونی استان‌های سراسر کشور روز سه‌شنبه با پیام رئیس سازمان صداوسیما در اهواز آغاز‌به‌کار کرد و دیشب به کار خود پایان داد. در این همایش معاون خبر رسانه ملی با تاکید بر ماهیت رسانه ملی و ضرورت برنامه‌سازی مطابق با سیاست‌های ملی گفت: امسال رسانه ملی با راهبردهای آشکارتری رو‌به‌رو است.
کد خبر: ۸۶۵۰۳۱

به گزارش روابط عمومی معاونت امور مجلس و استان‌ها، در ابتدای همایش پیام دکتر محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما قرائت شد. وی در این پیام با تشکر از معاون مجلس و امور استان‌های رسانه ملی و دست‌اندرکاران و مجریان این همایش تاکید کرد: نشست مدیران و دست‌اندرکاران مراکز استان‌های کشور، فرصت مغتنمی برای هم‌اندیشی و بازاندیشی درباره ماموریت‌ها و عملکردهای این مجموعه گسترده و تاثیرگذار در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاست‌های سازمان صدا و سیماست.

رئیس رسانه ملی با اشاره به شعار این همایش با عنوان «سیمای همدلی فرهنگ‌ها و زبان‌ها» آن را ترجمان واقعی این همایش دانست و گفت: این معنی از یک‌سو به روایت رنگین‌کمان خوش رنگ اقوام و فرهنگ‌ها اهتمام دارد و از سوی دیگر بر فصل مشترک اسلامی، ایرانی و انقلابی آن پافشاری می‌کند.

دکتر سرافراز در این پیام و خطاب به مدیران شبکه‌های تلویزیونی سراسرکشور بر لزوم توجه به اهتمام بر پیگیری رسانه‌ای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی مناسب برای پوشش مشارکت گسترده مردمی در امر انتخابات پیش رو و ارتقای فرهنگ انتخاباتی، اشراف روزآمد به آسیب‌های اجتماعی و تعمیق و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، توجه به مولفه‌ها و نمادهای امیدبخش و نشاط‌آفرین، آیین‌ها و آداب و رسوم اقوام و فرهنگ‌ها، افزایش حساسیت‌های رسانه‌ای نسبت به مسائل زیست محیطی و ارتقای فرهنگ آن، توجه ویژه به موسیقی بومی ـ محلی و هم‌افزایی شبکه‌های تلویزیونی استان‌ها با هدف مدیریت بهینه داشته‌ها و ظرفیت‌ها تاکید‌کرده است.

برنامه‌سازی انتخابات بر پایه خودباوری

دکتر پیمان جبلی، معاون خبر رسانه‌ملی در جمع مدیران شبکه‌های تلویزیونی استان‌ها با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و همزمانی آن با انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این انتخابات را با اهمیت دانست و گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و منطقه، انتخابات هفتم اسفند فرصتی برای به رخ کشیدن اعتماد به نفس ملی به جهان است.

جبلی به ماهیت رسانه ملی و ضرورت برنامه‌سازی مطابق با سیاست‌های ملی اشاره کرد و گفت: امسال رسانه ملی با راهبردهای آشکارتری روبه‌رو است و در این انتخابات اقتدار، ایستادگی و توجه به توانمندی‌های داخلی و اعتماد به نفس ملی ارکان اصلی برنامه‌سازی در رسانه ملی است. معاون خبر رسانه ملی بر تلاش همیشگی رقبای خبری و تلویزیونی برای دستیابی به اهداف متضاد با سیاست‌های کلی نظام و کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با فراگیر شدن رسانه‌های مجازی وظیفه رسانه ملی برای مقابله با تهدیدات رسانه‌ای بیش از پیش سنگین‌تر می‌شود.

وی به رشد مخاطبان خبر رسانه ملی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 94 مخاطبان خبر بیشترین میزان خود را در سال‌های اخیر کسب کرده است.

تحکیم وحدت اقوام

رئیس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی نیز با قدردانی از عملکرد 33 شبکه تلویزیونی در سراسر کشور گفت: تاکید بر تحکیم وحدت اقوام با وجود کثرت فرهنگی موجود در سراسر کشور از اولویت‌های مرکز سیمای استان‌هاست.

دکتر عبدالکریم خیامی بیان کرد: ماموریت ملی ما در سیمای استان‌ها، تولید و پخش محصولاتی فاخر است که به طور مداوم از شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی رسانه ملی پخش شده و در حال پخش است.

وی با اشاره به این‌که تولیدات شبکه‌های استانی صدا و سیما 4000 ساعت بومی شده است، افزود: این موضوع نشانگر توجه بیشتر رسانه ملی به آداب و رسوم و فرهنگ‌های اقوام در سراسر کشور است.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها ادامه داد: رسالت سنگین کمک به تحقق مدیریت چندفرهنگی نظام جمهوری اسلامی که ذیل سیاست کثرت فرهنگی در عین وحدت اعتقادی و ملی است به عهده شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استان‌هاست.

خیامی ضمن اشاره به اراده رسانه ملی برای پاسداشت فرهنگ‌ها و اقوام، به بیان تفاوت مبانی این رویکرد با گرایش‌های پلورالیستی و پست‌مدرنیستی پرداخت و گفت: این توجه و سرمایه‌گذاری، مواجهه‌ای صوری و تشریفاتی نیست بلکه ریشه‌ای اعتقادی و دینی دارد و از سیره و سنت پیامبر اسلام و ائمه اطهار اقتباس شده است.

در ادامه برنامه‌های روز نخست این همایش که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مقدم معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی،آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سایر مسئولان استانی برگزار شد، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان سخنانی درخصوص جایگاه شبکه‌های استانی و تاثیر آنها در وحدت بخشی اقوام و ارتقای فرهنگ آنان از برگزاری این همایش در استان خوزستان ابراز خرسندی کرد و گفت: نتایج حاصل از این همایش قطعا پس از اجرایی شدن خواهد توانست در ارتقای توجه به فرهنگ‌ها، آداب، رسوم و موسیقی‌های بومی ـ محلی بسیار موثر باشد.

دکتر فرج‌الله خبیر گفت: مصرانه از سازمان صداوسیما می‌خواهیم با تدبیر شرایط لازم درخصوص ایجاد امکان پخش برنامه‌های تمامی شبکه‌های استانی از مجرای سیستم دیجیتال رسانه ملی اقدام‌کند.

رونمایی از منشور راهبردی سیمای استان‌ها، رونمایی از سه مستند فاخر تولیدشده در مراکز استان‌ها با عناوین «کاوش در اعماق خلیج‌فارس» تولید مرکز بوشهر، «روایت صادق» تولید مرکز خوزستان و «منظومه پارسایان» تولید سیمای مراکز استان‌های سراسر کشور و همچنین قدردانی از سامان سالور کارگردان سریال پنج قسمتی «با آخرین نفس‌هایم» ویژه غواصان شهید تولید مرکز زنجان، جعفر عبدی‌پور تهیه‌کننده و کارگردان کاوش در اعماق خلیج‌فارس، مرتضی مطوری کارگردان مجموعه روایت صادق و حاج‌صادق آهنگران بخش‌های دیگری از برنامه‌های روز نخست این همایش بود.

در پایان این مراسم از خانواده شش غواص شهید خوزستانی نیز قدردانی شد.

قدردانی مدیر حوزه علمیه از رسانه ملی

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که مهمان ویژه این همایش بود با تجلیل و قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های سازمان صداوسیما و به‌خصوص معاونت امور مجلس و استان‌های رسانه ملی از توجه جدی رسانه ملی به مقوله‌های علم و مذهب قدردانی کرد. آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان این‌که تهیه، تولید و رونمایی از ٥٠ مستند برگزیده علمای دینی با عنوان مجموعه منظومه پارسایان کار بسیار ارزشمندی است، گفت: تولید مستندهایی درخصوص زندگی علما در سراسر کشور و مرور زندگی این شخصیت‌های گرانقدر بسیار ستودنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها