چه آینده ای در انتظار سوپراستار پرتغالی رئال مادرید است؟

CR7 ، مبهم ترین ستاره دنیا

کریستیانو رونالدو تاکید کرده که او چهار یا پنج سال دیگر بازنشسته می شود. اما یک نکته بسیار مبهم وجود دارد. در این که رونالدو چهار یا پنج سال دیگر بازنشسته می شود شکی نیست اما این اتفاق کجا می افتد؟
کد خبر: ۸۶۳۷۱۲
CR7 ، مبهم ترین ستاره دنیا

به گزارش جام جم ورزشی ، رئال مادرید و یا یک تیم دیگر؟ احتمالات زیادی وجود دارد که منچستریونایتد و یا پاری سن ژرمن تیم هایی باشند که خداحافظی رونالدو در آنجا اتفاق می افتد. جدایی رونالدو از رئال مادرید احتمالی است که خورخه مندس مدیربرنامه های کریس هم تکذیب نمی کند. البته برای اینکه این اتفاق جنجالی به واقعیت تبدیل شود موانع زیادی وجود دارد. فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید چند ماه پیش اعلام کرد جدایی مرد شماره هفت از این تیم محتمل است به شریطی که تیم خواهان یک میلیارد یورو بابت خرید این بازیکن بپردازد! با این اظهار نظر پرز به نظر می رسید شرایط برای ملحق شدن رونالدو به باشگاهی دیگر بسیار مشکل باشد. اما خود کریس چه فکری می کند؟ او برای خود این برنامه ریزی را داشته که کجا کفش هایش را بیاویزد؟ اصلا یک سوال مهم تر وجود دارد. کریس برای فصل آینده در کدام باشگاه خواهد بود؟

کریس هو می شود

«همانطور که بارها و بارها گفته ام هیچکس از آینده خبر ندارد.» این جمله ای است که رونالدو اخیرا در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره آینده اش گفته است. «اکنون من خیلی خوشحالم که برای رئال مادرید بازی می کنم اما هیچکس نمی تواند آینده را پیش بینی کند.»

کریس به خوشحال بودن خود در مادرید اشاره می کند اما آیا واقعا او خوشحال است؟ صد البته بعد از شکست تحقیر آمیز مقابل بارسلونا آن هم در سانتیاگوبرنابئو به هیچ عنوان نمی توان ادعا کرد که کریس اکنون خوشحال است. حتی اگر چند روز بعد از شکست تحقیر آمیز رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا مقابل شاختار دو گل بزند و بر صدر برترین گلزنان این فصل لیگ قهرمانان بایستد. او خوشحال نیست چون هواداران در دیدار رئال-بارسلونا او را هو کردند، اتفاقی که برای ستاره پرتغالی در این باشگاه بی سابقه بود. البته هواداران در آن مسابقه علیه پرز هم شعار سردادند و از او خواستند هر چه سریعتر از ریاست باشگاه استعفا دهد. احتمالا این برای آخرین بار نخواهد بود که هواداران رونالدو را هو می کنند اما در همان مسابقه خیلی ها را به این نتیجه رساند که دوران حضور کریس در مادرید رو به اتمام است. دلیل تمام شدن عشق رونالدو به رئال مادرید فقط هو شدن از سوی هواداران نیست، ارتباط تیره و تار او با رافائل بنیتس نیز مزید بر علت است. رونالدو، راموس و مارسلو تا امروز بازیکنانی هستند که تقریبا به طور واضح مخالفت خود را با بنیتس و سرمربی گری اش در رئال مادرید اعلام کرده اند. همه چیز از همان نخستین کنفرانس مطبوعاتی بنیتس شروع شد. او که جای آنچلوتی محبوب را در رئال گرفته بود از بردن نام رونالدو به عنوان برترین بازیکن جهان خودداری کرد.

مشخص نیست اختلافات رونالدو و بنیتس تا چه اندازه عمیق است اما هر چه هست با مشاهده حال و روز کنونی رئال باید گفت این اختلافات کار خودش را کرده. روابط این دو به هیچ عنوان شامل موضوع مهمی به نام اعتماد نیست تا اندازه ای که رونالدو در جلسات خود با پرز تاکید کرده رئال با سرمربی گری بنیتس به هیچ جا نمی رسد.

افت فاحش رونالدو

رونالدو تا اینجای فصل 15 گل در 17 مسابقه برای تیمش زده است. ناگفته نماند 10 گل او فقط به تیم هایی مثل اسپانیول و شاختار بوده است و پنج گل او در 14 مسابقه به ثمر رسیده است که آماری نه چندان قابل قبول برای بازیکنی همچون رونالدو به شمار می رود. کریس در دیدارهای حساس رئال مقابل سویا، بارسلونا و اتلتیکومادرید در گلزنی ناکام بوده است. نه، این آماری نیست که مناسب رونالدو باشد. اینها نشانه های تمام شدن کریستیانو رونالدو در رئال مادرید است؟ پرز هم موافق جدایی رونالدو است. او خوب می داند بابت این انتقال میلیون ها یورو نصیب باشگاه رئال مادرید می شود. در حالی که رونالدو یکی از بدترین روزهای ممکن را در تیم سپری می کند پرز نه بهبود رابطه رونالدو و بنیتس که به موضوع فروش سوپراستار پرتغالی خود فکر می کند. رییس باشگاه رئال مادرید ممکن است به این فکر کند که ستاره پرتغالی تیمش را به منچستریونایتد بفرستد. لوئیس فن خال سرمربی هلندی منچستریونایتد رونالدو را قطعه گمشده ترکیب تیمش می داند. فن خال در رابطه با پیوستن مرد سال فوتبال جهان در سال 2014 می گوید که هواداران نباید امید خود را درباره این انتقال از دست بدهند. حتی الکس فرگوسن سرمربی اسبق و اسطوره ای یونایتد هم 99 درصد مطمئن است که رونالدو روزی به اولدترافورد برمی گردد.

البته اینجا یک احتمال دیگر هم وجود دارد؛ پاری سن ژرمن. در بازی اخیر رئال مادرید با پاری سن ژرمن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رونالدو در گوش بلان سرمربی پاریسی ها چیزی را زمزمه کرد. اما رونالدو در گوش بلان چه گفته بود. «دوست دارم با تو کار کنم!» . این جمله ای است که گفته می شود رونالدو به بلان گفته است.

درهای باشگاه باز شد

اگر یونایتد و یا پاری سن ژرمن رونالدو را رسما بخواهند آنگاه از نجومی ترین پیشنهاد تاریخ فوتبال پرده برداری می شود. پرز با فروختن ستاره ای که شهریور ماه آینده 31 ساله می شود آن هم به ازای 80 میلیون پوند خوشحال ترین فرد خواهد بود. آخرین ارزیابی ها حاکی از این است انتقال کریس به هر تیم دیگری 130 میلیون پوند هزینه دربرخواهد داشت. کریس البته ممکن است ارزش این رقم را نداشته باشد. او افت فاحشی کرده به گونه ای که بر خلاف سال های گذشته دیگر با مسی مقایسه نمی شود و حالا او با نیمار مقایسه می شود، نیماری که در این فصل بهتر از رونالدو در ترکیب تیم خود ظاهر شده است. با این اوصاف همه عوامل دست به دست هم داده اند تا رونالدو از سانتیاگو برنابئو دور و دورتر شود.

قرارداد رونالدو در سال 2018 به پایان می رسد، قراردادی که به نظر می آید تا پایان آن رونالدو منتظر نمی ماند و می رود. آینده فوتبالی او حالا بیش از هر زمان دیگری زیر میکروسکوپ قرار دارد و درهای باشگاه به روی او باز شده اند. او حالا مبهم ترین ستاره دنیای فوتبال است و با آینده نامعلومش هواداران را گیج کرده است.

منبع: سایت گل/ مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها